Hemsedal redo för sommarsäsongen:  Hela listan över sommarens aktiviteter

Hemsedal redo för sommarsäsongen: Hela listan över sommarens aktiviteter

Sommaren är snart här och i Hemsedal gör SkiStar och hela destinationen sig klara för ännu en sommar med många besökare, ett brett aktivitetsutbud och evenemang. Här är en sammanställning över allt du kan göra och tips på hur du får en minnesvärd fjällupplevelse i sommar.

Öppning 1 juli

Liftbaserad cykling och aktiviteter på fjället

1 juli öppnar den sommaröppna cykelliften Hollvin Express som har öppet dagligen fram till 14 augusti, sedan helger t o m 25 september. Från toppen av liften kan du nu cykla sammanhängande nedför fjället i en av den längsta och mest varierande Flow Trail-lederna i Skandinavien, Sliverstone, som är 8 kilometer lång.

Populära cykelleder finns också uppe på fjället, bland annat en led på 2,5 kilometer med utgångspunkt från Fjellcaféen.

Mountain Cart från toppen av Hollvin Express är också en populär aktivitet för stora och små. Öppet alla dagar när liften går.

För de som vill testa på klättring så finns det också möjligheter till det. De vuxna kan vara med och hjälpa till att säkra. Klätterlederna är från grad 4+ till 6 och man rappellerar (klättring med rep) längst med en 25 meter lång fjällvägg. Klätterområdet ligger mitt i Hemsedals skidcenter med Fjellcafeen som granne. https://hemsedal.com/hemsedal-fjellsport/klatring-p%C3%A5-klatrefelt-med-hemsedal-fjellsport

Flexibel och och lättillgänglig cykeluthyrning

SkiStarshop för cykelhyra är tillgängligt och bokas gärna i förhand likt andra aktiviteter på skistar.com, öppnar 1 juli och håller öppet varje dag 30 maj till 14 augusti. Därefter fredag-söndag fram till 25 september.

Behöver du komplettera cykelutrustningen eller andra fjällplagg så är SkiStarshop Concept Store öppet måndag - fredag fram till 30 maj och sedan dagligen fram till 9 oktober.

Alla öppettider: https://www.skistar.com/sv/var...

Hemma bra, borta bäst – bo bra med ett brett utbud av boende

SkiStar Hemsedal erbjuder en rad boendealternativ, från stugor till lägenheter, inte minst SkiStars populära Lodge. https://www.skistar.com/sv/var... Allt tillgängligt boende hittar du på: https://www.skistar.com/sv/bok...

Klätterparken Høyt & Lavt

Öppnar 4 juni och har öppet alla helger fram till 19 juni och därefter varje dag från 20 juni till 31 juli. Under sensommaren öppet varje helg. https://hoytlavt.no/hemsedal/i...

Aktiviteter i Hemsedal

Lokala evenemang:

Allt om sommaren i Hemsedal:

SkiStar Hemsedal: https://www.skistar.com/no/var...

Destination Hemsedal:

Fjällturismbolaget SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver fjällanläggningar i Sälen, Vemdalen, Åre och Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Verksamheten delas in i tre segment; Drift av skidanläggningar, Fastighetsutveckling & exploatering samt Drift av hotellverksamhet. Som den ledande semesterarrangören för Skandinavien är SkiStars affärsidé att med gästerna i fokus skapa minnesvärda fjällupplevelser, utveckla hållbara destinationer, erbjuda boende, aktiviteter, produkter och tjänster av högsta kvalitet.