Påsken inleds med magiska förhållanden i fjällen

Påsken inleds med magiska förhållanden i fjällen

Alla väderprognoser visar på fint väder på SkiStars samtliga destinationer i Sverige och Norge när den första påskveckan drar igång. Den senaste tidens påfyllning av vårsnö och kalla nätter har gjort att skidåkningen under påsken har mycket fina förutsättningar. Snödjupet på SkiStars skidorter visar på mellan 70-149 cm. Evenemangskalendern är dessutom välfylld under vårvinterns och påskens långa, ljusa dagar med aktiviteter för stora som små.

- Äntligen är det dags för den efterlängtade påsken som är mångas favoritperiod i fjällen. Därför känns det äggstra bra att vi kan erbjuda så fina förhållanden på alla våra destinationer med bra snötillgång och en väderprognos som ser positiv ut. Kanske kan vi till och med få lite nysnö på några av våra destinationer till påskhelgen. Har du ännu inte bokat din vistelse så kan det finnas några sista-minuten-boenden kvar hos oss, säger Niclas Sjögren Berg, operationell chef på SkiStar.

Dagens snödjup:
Trysil 149 cm (Høyfjellssenteret)
Sälen: 106 cm (Tandådalen/Hundfjället)
Hemsedal: 140 cm
Vemdalen 70 cm (Vemdalsskalet)
Åre: 81 cm (Åre by, mätpunkt Rödkullen)

Du hittar de senaste öppettiderna, snödjup, väder mm i SKiStars app eller på skistar.com

Här är påskens alla evenemang:

SkiStar Sälen: De populära påskeventen Uppåt Väggen, Poolrace i Lindvallen samt midnattsskidåkning är självklara inslag, liksom ett flertal utomhus-afterskier. Valle ser såklart fram emot påsken, och i Valles veckoprogram finns många aktiviteter för de lite yngre barnen.

Vemdalen: Även här bjuds det på aktiviteter med Valle, Big Jump-tävling, utomhusafterski, morgonskidåkning, SkiStar Easter Challenge, Steilhang Race by EQPE, firande av Klövsjö 50 år och mycket mer.
Allt om Vemdalen

Åre: Två stora och uppskattade evenemang är bland annat Red Bull Homerun 9 april och This is Timmerstugan 7-8 april.

Trysil: Häng med på Pur Vinterglede och SkiStar Jib Academy i blåparken, NM i freeski, Seterrock på Knettsetra och mycket, mycket mer, inte minst aktiviteter för barnen tillsammans med Valle.
Trysil i påsk

Hemsedal: Här bjuds det på Pur Vinterglede, Stavkroa All in Easter- 4-dagars festival, Skistua Påskival och sist men inte minst kommer SkiStars ambassadör tillika OS-guldmedaljören i Big Air, Birk Ruud till Hemsedal 5 april för att arrangera BU$I Jam kl 12-13 tillsammans med SkiStar Snow Park och Monster i den röda parken (löype 20). Birk kommer vara domare och det kommer finnas både DJ och Hang Out på plats. Ingen åldersgräns utan först till kvar att anmäla sig får vara med. 15:00 är det Meet & Greet i botten av heis D. För journalister som vill träffa Birk på plats finns det tid kl 13.30 i anslutning till parken. Meddela gärna intresse i förväg till petra.hallebrant@skistar.com
Mer om Hemsedal i påsk

Alla påskens evenemang och sista-minuten-paket

Visste du att*…

• Göteborgare föredrar Hemsedal, stockholmare Åre och skåningar SkiStar Sälen i påsk
  • Mest populärt bland alla gäster är SkiStar Sälen tätt följt av Åre och Trysil
  • Vemdalen och Trysil är också populära bland stockholmarna
  • Örebroare, östgötar och Uppsalabor har SkiStar Sälen som favorit
  • Delad favorit för hallänningarna är Sälen, men också Trysil och Hemsedal sticker ut
  • Till Vemdalen finns också ett stort intresse från Uppsalabor, Gävlebor och boende i Västernorrland

*Baseras på bokningar av boende på skistar.com på någon av SkiStars destinationer för vecka 14 eller 15.

Fjällturismbolaget SkiStar AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen äger och driver fjällanläggningar i Sälen, Vemdalen, Åre och Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge. Verksamheten delas in i tre segment; Drift av skidanläggningar, Fastighetsutveckling & exploatering samt Drift av hotellverksamhet. Som den ledande semesterarrangören för Skandinavien är SkiStars affärsidé att med gästerna i fokus skapa minnesvärda fjällupplevelser, utveckla hållbara destinationer, erbjuda boende, aktiviteter, produkter och tjänster av högsta kvalitet.