SkiStar och Houdini håller fjället rent

SkiStar och Houdini håller fjället rent

Intresset att semestra hos SkiStar till sommaren är större än någonsin och fram t o m vecka 16 låg bokningsläget för SkiStar Sälen på +24 % jämfört med samma period föregående år. Det visar att svemester-trenden och att ha en aktiv semester i de svenska fjällen året runt är här för att stanna. Som en del i SkiStars sommarsatsning Sports & Adventures och hållbarhetsarbete gör SkiStar och Houdini gemensam sak kring att hålla sommarfjällen hos SkiStar i Sälen rena från skräp genom kampanjen med samma namn, #hållfjälletrent.

- Det är givetvis mycket glädjande att många vill semestra hos oss på SkiStar i sommar och att man vill vara aktiv med familj och vänner även sommartid. Vi har en mängd aktiviteter som vi erbjuder hos t ex oss på SkiStar i Sälen med alltifrån vandring, padel, cykling, äventyrsgolf och vår nya klätterpark med både höghöjdsbana och zipline. Men om vi ska få njuta av den fantastiska fjällmiljön även i framtiden är det oerhört viktigt att alla tar sitt ansvar, inte minst när det gäller skräp och att vi hjälps åt att hålla rent på fjället, säger Mathias Lindström, kommersiell direktör på SkiStar AB.

Tillsammans med Houdini uppmanas alla gäster att hålla sommarfjällen rena från skräp. Med start vecka 21 kommer det därför finnas påsar tillgängliga under hela sommaren för skräpplockning som hämtas ut hos SkiStar Concept Store i Sälen.

- För oss är hållbarhet en självklarhet i allt vi gör och att vistas i fjällen sommartid och ta hänsyn till både djur och natur ligger i vårt DNA. Vi hoppas därför med samarbetet med SkiStar få fler människor att bidra och inte lämna mer än fotspår och bara ta med sig minnen och bilder hem från fjället, säger Niklas Söderdahl, Sales Coordinator på Houdini.

Kampanjen går ut på att få så många gäster som möjligt att hämta ut en återvinningspåse, ta en bild på aktiviteten när man plockar skräp på fjället, lägga ut bilden på instagram med hashtag #hållfjälletrent och sedan ta med sig skräpet till närmaste återvinningsstation. Om du också visar upp din instagram-bild på SkiStar Concept Store i Sälen får du hämta ut ett fint pris från Houdini. #hållfjälletrent kommer även att synas i olika egna kanaler hos SkiStar och Houdini inför och under sommaren.

För att ytterligare hjälpa gästerna att göra rätt med hänsyn till djur och natur har SkiStar tagit fram ”vett och etikett i fjällen” som handlar om vad man bör tänka på och hur man förhåller sig till fjällmiljön sommartid.

Läs mer om SkiStars hållbarhetsarbete.

Om Houdini:
      Houdini är en brokig skara vänner från Sverige som jobbar med att skapa framtiden för cirkulära funktionskläder. Ända sedan projektet drog igång 1993 har Houdini utmanat normer i branschen: Som ett företag lett av kvinnor, som innovatörer inom hållbar design och som pionjärer inom cirkulära affärsmodeller. I slutändan är syftet att inspirera och bidra till att återskapa bandet mellan människor och naturen. https://houdinisportswear.com/sv-se

För frågor från media, kontakta gärna:
      Petra Hallebrant, PR- och kommunikationschef SkiStar AB, petra.hallebrant@skistar.com, +46 280 841 60
      Mia Grankvist, PR & Communication, Houdini Sportswear AB mia.grankvist@houdinisportswear.com, +46 708 32 36 00