Djurgården Hockey och Skoda Sverige i nära samarbete

Djurgården Hockey och Skoda har tecknat ett treårigt partneravtal. Avtalet innehåller ett betydligt djupare samarbete än exponering och representation. Skoda är en väl etablerad partner för ishockeyvärlden. Sedan 1992 har Skoda varit huvudsponsor för ishockey-VM, ett avtal som nyligen förlängdes till 2011. Nu väljer Skoda att kliva in som samarbetspartner till Stockholmshockeyns enda representant i Elitserien: Djurgården Hockey. – Skoda väljer att jobba med oss eftersom det är lönsamt att samarbeta med Djurgården Hockey. Ett samarbete med Djurgården Hockey blir framgångsrikt när våra partners kan utgöra en naturlig del av våra målgruppers självvalda intressen. Genom att vi nu utnyttja varandras styrkor och affärsmodeller får vi effektivitet i vårt samarbete. Att gemensamt möta människor med genuint engagemang skapar vi intresse och resultat. Skoda blir en aktiv partner och kommer att vara en del i vårt mål om att bli marknadsledare inom svensk hockey, säger Djurgården Hockeys marknadschef Claes Forsberg. Det undertecknade avtalet innehåller en bas i form av exponering och representation, men avsikten är att samarbetet ska bli mycket djupare än så. Avtalet innehåller både provisioner på sålda bilar, specialdesignade bilmodeller, bilar för utlottning och gemensamma evenemang. Stärker varumärket – Samarbetet kommer att ytterligare stärka varumärket Skoda i Sverige, säger Rainer Jonsson, chef för Skoda Sverige. Det ger oss en ingång till nationalarenan Globen och tillgång till klubbens stora intressegrupper. Att synas i ishockey- och elitseriesammanhang är ett klart önskemål från den tjeckiska fabrikens sida. Tjeckiska Skoda förknippas med just ishockey. I VM-sammanhang blev Skoda för första gången ”officiell bil” 1992 och året efter ”officiell huvudsponsor”. I fjol förlängdes sponsoravtalet med ytterligare sju år, vilket ger 20 års sponsorsamarbete i en följd, en av de längsta idrottssponsringarna någonsin. Vid sidan om ishockey-VM har Skoda Auto en femårig sponsorsatsning på cykelklassikern Tour de France, som hör till de största sportevenemangen efter sommar-OS och fotbolls-VM. Bilder kan laddas hem från www.difhockey.se/skodabilder.php. Fotograf: Mats Högberg För mer information: Claes Forsberg, marknadschef, Djurgården Hockey AB, 070-492 14 50. Rainer Jonsson, Direktör Skoda Sverige, 070-696 53 77 Škoda Sverige Rainer Jonsson, tel 08-553 866 28, 070-69 65 377 rainer.jonsson@skoda-auto.se http://www.skoda.se