Skövde har landets åttonde billigaste fjärrvärme!

Skövde har landets åttonde billigaste fjärrvärme!

Vid en jämförelse av fjärrvärmepriser mellan Sveriges fjärrvärmeleverantörer kommer Skövde Värmeverk på en hedrande 8:e plats av landets samtliga fjärrvärmeleverantörer.

Sedan 22 år tillbaka ger årligen Avgiftsgruppen, med representanter från HSB, Hyresgästföreningen, Riksbyggen, SABO och Fastighetsägarna Sverige ut rapporten "Fastigheten Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige". I denna redovisas bland annat de kostnadsskillnader som föreligger mellan olika kommuner.

Skövde Värmeverks vd, Sammy Tanhua kommenterar:

– Vår målsättning är att fortsätta säkerställa att Skövde är en attraktivt och konkurrenskraftig etableringsort avseende lågt energipris. Samtidigt vill vi kunna erbjuda alla våra kunder förnyelsebar energiförsörjning. Med de investeringar som bolaget har gjort och fortsatt måste göra avseende omställning till hållbar och förnyelsebar energiförsörjning, är det en stor utmaning för oss att hålla nere kostnaderna. Vår topplacering i årets Nils Holgersson är dock än en gång ett kvitto på att vi lyckats med detta.

Rapporten går till så att en bostadsfastighet ”förflyttas” till landets alla kommuner och kostnader för avfallshämtning, vatten och avlopp (VA), el och uppvärmning jämförs.

Skövde 5:a totalt

Det låga fjärrvärmepriset från Skövde värmeverk är en starkt bidragande orsak till att Skövde totalt, dvs när man tittar på alla nyttigheterna i rapporten, hamnar på en hedrande 5 :e plats.

Mer information om undersökningen återfinns på: nilsholgerssson.nu