Dags för 20:e upplagan av Klassfotbollen i helgen.

Skövde Värmeverk sponsrar Klassfotbollen i helgen

Klassfotbollen i Skövde arrangeras av Skövde AIK för skolbarn från förskoleklass upp till årskurs 7. Nu i helgen är dags igen och självklart finns vi på Skövde Värmeverk med som sponsor till detta arrangemang.

Under lördag-söndag den 26-27 maj invaderas Lillegårdens Idrottsplats i Skövde av spelsugna flickor och pojkar och givetvis en massa påhejande mammor, pappor, syskon och andra anhöriga. I år är det inte mindre än 230 lag och över 2460 spelare som anmält sig, antalet åskådare brukar vara runt 10 000 personer under helgen så en riktig folkfest är att vänta.

Klassfotbollen arrangeras i år för 20:e året i rad och är ett så kallat ”Värdefullt” arrangemang. Det innebär Fair-Play, glädje och skön gemenskap. Alla matcher spelas utan tabeller och slutspel. Alla i klassen, flickor och pojkar, ska få vara med och prova på att spela under kamratliga former. Även elever som inte kan, vill eller har möjlighet att vara med i laget, kan anmäla sig och vara med runt sina klasskamrater under dagen och får också då ta del av alla erbjudanden som deltagarna får. I år är det bland annat en snygg t-shirt (som också används som matchtröja), halva priset på inträdet till Skara Sommarland, rabatt på entréer till bl a Arenabadet och Balthazar, mellanmål till dagen, vattenflaska och minnesplakett. Under dagen lottas även ett antal fina priser ut från olika företag.

Klassfotbollen har ett viktigt syfte i samhället och i det lokala idrottslivet, samtidigt som dess grundläggande värderingar tilltalar oss på Skövde värmeverk. Därför stödjer vi klassfotbollen.

Regioner