Foto: Skövde kommun

Vi hjälper dig med solceller

Med solceller producerar du din egen energi, samtidigt som du minskar dina elkostnader. Det är en smart investering nu och för framtiden, både för dig själv och miljön runt omkring oss. I ett samarbete mellan bolagen Skövde Värmeverk, SkövdeNät och Billinge Energi erbjuds nu hjälp i hela processen.

Skövde Värmeverk arbetar aktivt med att minimera påverkan på miljön och klimatet. Lösningar som gör att du som privatperson på egen hand kan minska din klimatpåverkan är något bolaget främjar. Nu kan Skövde Värmeverk i samarbete med SkövdeNät och Billinge Energi erbjuda hjälp hela vägen i processen med allt ifrån att söka bygglov och bidrag till installation av färdiga solceller till ditt hem.

En investering i solceller motsvarar en årlig avkastning på cirka 6-8 %. Det handlar i första hand om att solceller minskar dina driftskostnader men de ger dig också möjlighet att sälja den överskottsel som produceras tillbaka till oss som leverantör.

Lång livslängd
En solcellsanläggning har en lång livslängd, upp till 40 år. Därför är det viktigt att du köper dina solceller av en leverantör och samarbetspartner som du kan räkna med under en lång tid framöver. Du ska helt enkelt kunna känna dig trygg med ditt köp, din installation och fortsatta drift.

Vi hjälper dig med:

• Bedömning av din fastighets lämplighet för solceller
  • Stöd när du ska ansöka om bygglov, bidrag eller ROT-avdrag för installationen
  • Miljöcertifierade solceller av hög kvalitet
  • Installation av solcellerna på ditt tak
  • Inkoppling av din solcellsanläggning till elnätet
  • Generösa garantier på din utrustning

Vid årsskiftet 2017-2018 blev det dessutom ännu bättre förutsättningar att skaffa solceller, då höjde nämligen regeringen investeringsstödet från 20 % till 30 %.

Regioner