Skogshem & Wijk miljöcertifierade genom IACC:s Green Star Certification

Skogshem & Wijk är mycket glada och stolta över att vår internationella miljöcertifiering genom IACC:s Green Star Certification, nu i januari 2019 är genomgången och godkänd. Detta innebär att vårt långvariga miljö- och hållbarhetsarbete med bland annat miljömärkningen Svanen nu också har fått internationell status i och med att vi uppfyller kraven för IACC:s Green Star Certification och nivån Gold Star. I och med detta går också vårt arbete vidare med att tillsammans med våra många IACC kollegor ute i världen fortsätta att gemensamt arbeta för en i framtiden ännu mer hållbar mötesindustri.

Vi kommer även att vara med och bidra till miljö- och hållbarhetsarbetet med branschkollegorna här i Sverige tillsammans med Svenska Möten.

Här på Skogshem & Wijk är vi mycket stolta över vårt miljö- och hållbarhetsarbete och att vi nu också fått ytterligare ett kvitto på att vi jobbar rätt för en hållbarare framtid.

IACC- International Association of Conference Centers är en global organisation där medlemmarna gemensamt arbetar för att kontinuerligt utveckla och förbättra våra konferensanläggningar och hela mötesindustrin. Ett av de viktigaste syftena med IACC-organisationen och de många medlemmarnas utbyte av erfarenheter av branschen och marknaden, är givetvis att kunna garantera alla våra kunder och framtida gäster innovativa och för alla parter givande möten i kreativa och inspirerande miljöer.

IACC:s viktigaste hållbarhetspunkter

• Utbildning och medvetenhet
  • Återvinning
  • Återanvändning