Digitalt event med Skolon EdTalk - bli ett proffs på digital likvärdighet i klassrummet

Nyhet -

Skolon EdTalk - en digital inspirationseftermiddag där vi lyfter hur vi använder digitaliseringen som kraft i klassrummet. Denna gång med tema likvärdighet och hur vi säkerställer denna i en digital värld.

Skolon samlar Sveriges bästa digitala skolverktyg och läromedel på ett ställe och får dem att fungera i klassrummet. Att få det digitala att fungera i klassrummet är också ledordet för föreläsningsturnén Skolon EdTalk, som tidigare bedrivits som fysiskt event runt om i landet, men som nu lanseras i digitalt format med anledning av det rådande läget i samhället.

- I dessa tider är det viktigare än någonsin att vi krokar arm med varandra för att dela med oss av vår kunskap kring hur vi löser utmaningar i klassrummet på smartaste sätt. Vi vet alla att det senaste halvåret varit en extra prövning och jag, Team Skolon och våra föreläsare ser därför extra mycket fram emot att kunna välkomna alla digitaliseringsintresserade i skolans värld till Skolon EdTalk, berättar Erik Thorell, moderator för eventet.

Precis som tidigare står Skolon som värd för EdTalk, vilket drivs i samarbete med samarbetspartners. Under eventet med tema likvärdighet deltar flera inspirerande talare från ILT Inläsningstjänst, Täby kommun, Natur & Kultur och Svensk Talteknologi, där följande ämnen lyfts:

• Digitalt lärande för alla – så underlättar Skolon till ert likvärdighetsarbete i klassrummet
    Nikki Eklund
    Kundansvarig
  • Likvärdighet i Täby - från strategi till verklig nytta
    Cecilia Redner
    Utvecklingsledare IT
    Täby kommun
  • Från målgruppsfokus till likvärdighet - i alla tjänsterna
    Jakob Skogholm
    ILT Inläsningstjänst
  • Vilka krav bör du ställa på ditt digitala läromedel?
    Cecilia Lilja
    Digital pedagogisk utvecklingschef
    Natur & Kultur
  • Vikten av att tänka brett - så kan digitala hjälpverktyg vara värdefulla för alla
    Marcus Alvarsson
    Affärschef och legitimerad pedagog
    Svensk Talteknologi

Datum: Torsdag 26 november 2020 kl 14.00 – 15.30

Plats: Delta digitalt via Zoom, givetvis helt kostnadsfritt

För vem passar eventet: Skolon EdTalk vänder sig till både dig som skolledare eller IKT-ansvarig och dig som lärare. Som skolledare/IKT-ansvarig får du veta hur er skola och lärare/elever kan använda digitala lärresurser på ett smartare sätt och som lärare om hur du i klassrummet kan arbeta mer effektivt med små, smarta medel.

Anmälan och mer information: Klicka här för att komma till Skolon EdTalk - bli ett proffs på digital likvärdighet i klassrummet

Tips: Läs gärna även mer och anmäl dig till Skolon - så äger du den digitala distansundervisningen