Skolon EdTalk ger lärare och ledare inspiration kring hur digitalisering kan användas som kraft i klassrummet  - denna gång med tema att undervisa med framgång på distans.
Skolon EdTalk ger lärare och ledare inspiration kring hur digitalisering kan användas som kraft i klassrummet - denna gång med tema att undervisa med framgång på distans.

Nyhet -

Digitalt event med Skolon EdTalk - så äger du den digitala distansundervisningen

Skolon EdTalk - en digital inspirationseftermiddag där vi lyfter hur vi använder digitaliseringen som kraft i klassrummet. Denna gång med tema digital distansundervisning och hur det blir möjligt att undervisa med framgång på distans.

Skolon samlar Sveriges bästa digitala skolverktyg och läromedel på ett ställe och får dem att fungera i klassrummet. Att få det digitala att fungera i klassrummet är också ledordet för föreläsningsturnén Skolon EdTalk, som tidigare bedrivits som fysiskt event runt om i landet, men som nu lanseras i digitalt format med anledning av det rådande läget i samhället.

- I dessa tider är det viktigare än någonsin att vi krokar arm med varandra för att dela med oss av vår kunskap kring hur vi löser utmaningar i klassrummet på smartaste sätt. Vi vet alla att det senaste halvåret varit en extra prövning och jag, Team Skolon och våra föreläsare ser därför extra mycket fram emot att kunna välkomna alla digitaliseringsintresserade i skolans värld till Skolon EdTalk, berättar Erik Thorell, moderator för eventet.

Precis som tidigare står Skolon som värd för EdTalk, vilket drivs i samarbete med samarbetspartners. Under eventet med tema att äga den digitala distansundervisningen deltar flera inspirerande talare från Clio, Sanoma Utbildning och Liber, där följande ämnen lyfts:

• Digitalt lärande för alla – så underlättar Skolon för distansundervisning
    Nikki Eklund
    Kundansvarig
  • Distans bättre än klassrum – ibland!
    Anders Karlsson
    Lärare i matematik och fysik
    Liber
  • 5 bästa tipsen för en effektiv distansundervisning
    Anna Gustavsson
    Lärare, Drottning Blankas gymnasium
    Sanoma Utbildning
  • What we have learned about teaching at a distance in Denmark
    Ditte Christiane Jensen
    Head of Content Development
    Clio
  • …och strax avslöjas ännu en talare, håll ögonen öppna!

Datum: Tisdag 17 november 2020 kl 14.00 – 15.30

Plats: Delta digitalt via Zoom, givetvis helt kostnadsfritt

För vem passar eventet: Skolon EdTalk vänder sig till både dig som skolledare eller IKT-ansvarig och dig som lärare. Som skolledare/IKT-ansvarig får du veta hur er skola och lärare/elever kan använda digitala lärresurser på ett smartare sätt och som lärare om hur du i klassrummet kan arbeta mer effektivt med små, smarta medel.

Anmälan och mer information: Klicka här för att komma till Skolon EdTalk - så äger du den digitala distansundervisningen

Inom kort presenteras också ytterligare två digitala Skolon EdTalks med nya teman kring att använda digitalisering som kraft i klassrummet.