Fortsatt stark tillväxt för Skolon i Sverige

Fortsatt stark tillväxt för Skolon i Sverige

Tillväxttakten för Skolon i Sverige har fortsatt att öka steg för steg. Bara i januari månad har över 24 000 nya användare tillkommit i plattformen efter att en rad nya skolhuvudmän valt att teckna avtal med Skolon.

- Anledningen till varför vi växer allt fortare är att vi verkligen har påvisat att Skolon sparar tid i klassrummet och att användandet av digitala skolverktyg blivit betydligt enklare. Den unika GDPR-lösning vi lanserade i höstas har också visat sig fylla ett konkret och stort behov för våra skolhuvudmän, berättar Oliver Lundgren, VD för Skolon.

Den nya nationella strategin kring skolans digitalisering gör också att fler huvudmän har ökat sitt fokus på användandet av digitala skolverktyg och hur detta kan förenkla för lärare och elever i det dagliga skolarbetet.

- Vi ser att de huvudmän som väljer Skolon söker en långsiktig och komplett lösning när det gäller åtkomst, hantering och användande av digitala skolverktyg, eftersom de ser att deras inköp och därmed användande av både digitala läromedel och andra verktyg kommer öka betydligt framöver. Att arbeta med Skolon blir ofta en del av skolhuvudmannens digitaliseringsstrategi, vilket gör det möjligt för oss att arbeta långsiktigt med att stötta dem i deras utveckling, avslutar Oliver.