- Det känns fantastiskt roligt att få ett sådant erkännande från branschen, som är så otroligt duktiga och erfarna säger Roland och Christina Skoog, vinnare av Stora Byggpriset 2016

Stora Byggpriset 2016 gick till syskonen bakom KUST Hotell och Spa

Syskonen Skoog tog idag mot Stora Byggpriset 2016 för sina år som samhällsbyggare i Piteå, fastighetsägare samt satsningen av det nya designhotellet KUST Hotell och Spa i Piteå. Priset är instiftat för att uppmärksamma positiva insatser som görs förs skapande och tillväxt i Norrbotten.

- Vi har både blivit nominerade och fått så otroligt fina lovord för KUST Hotell och Spa från allmänheten. Det är verkligen över förväntan! Att dessutom få Stora Byggpriset, som representeras av branschen med många erfarna och duktiga byggare - känns extra hedrande, säger syskonparet Roland och Christina Skoog på Skoogs Fastigheter.

Det är Norrbottens Byggmästarförening som har instiftat priset, som utdelas till en person som på ett påtagligt sätt har främjat byggindustrin i landet. Priset består av 75.000 kronor samt en statyett.

I motiveringen nämns bland annat att syskonen under många år satsat på köpcentrum, kontorsmiljöer, privata bostäder och sist men inte minst byggt Piteås nya landmärke KUST Hotell och Spa - som innehåller flera spännande hållbarhetsinitiativ.