Espresso House kommer till Piteå och Småstaden

​Espresso House etablerar sig i Piteå och Småstaden

Espresso House kommer att öppna en coffee shop i shoppingcentret Småstaden i Piteå. Lokalen ligger efter stadens gågata och är på ca 450 m². – Piteå är en spännande stad för Espresso House att etablera sig i och vi är väldigt glada över samarbetet med Skoogs Fastigheter. Vi ser stor potential i stadskärnan, och har fått till ett perfekt läge för vår verksamhet. Vi ser fram emot att öppna en coffee shop i världsklass, säger Johan Gederberg, Etableringsansvarig, Espresso House.

Som en del av projekt Träkronan har Skoogs under de senaste åren gjort stora investeringar i Småstaden, man har tillfört ca 2500 m²ny kommersiell yta, ökat tillgängligheten och även landat ett nyetableringar som t ex H&M Home.

-Vi är mycket glada över att Espresso House väljer att göra en satsning i Piteå, stora etableringar som denna är en viktig del i den fortsatta utvecklingen av stadskärnan, säger Christina Skoog VD Skoogs Fastigheter. Vi tycker det är viktigt att inte bara bygga ett shoppingcenter utan även utveckla en mötesplats för att attrahera framtidens kunder, fortsätter Christina.

Ombyggnationerna för Espresso House börjar innan årsskiftet och öppningen är beräknad under våren 2018.

Espresso House är nordens ledande och snabbast växande coffee shop-kedja med 325 enheter fördelat på fyra länder. I Sverige finns 224 coffee-shops som alla drivs i egen regi. Kedjan grundades 1996 i Lund av studentparet Charles och Elisabet Asker.

Kontaktpersoner:

Christina Skoog vd, Skoogs Fastigheter

Johan Gederberg, Etableringsansvarig Espresso House

Familjeföretaget Skoogs bildades i början av 60-talet av Tage Skoog. Koncernen som fortfarande ägs av grundarfamiljen heter idag Skoogs Handels AB och förfogar över fem varumärken med huvudinriktning på bränslen/energi, fastigheter och hotell.