Kust Hotell & Spa rekryterar  inför sommarpremiären

Kust Hotell & Spa rekryterar inför sommarpremiären

Det börjar närma sig öppning av nya Kust Hotell & Spa med Restaurang Tage i Piteå. Förutom de nyckelpersoner som redan är på plats ska nu ett 60-tal personer rekryteras inför premiären i sommar.

-Vi söker personer som har en speciell känsla för personlig och omtänksam service, snarare än sådana som bara har lång erfarenhet av hotellbranschen, säger Carina Wiklund, hotellchef på Kust Hotell & Spa.

Intresserade har chansen att visa upp sin personlighet i samband med ett rekryteringsevent som hålls den 10 mars på Skoogs City Hotell. Där kommer det att informeras om de olika jobb som är aktuella och också finnas chans till korta anställningsintervjuer. Uppslutningen ser ut att bli stor, ett 100-tal personer har anmält sig för att delta på eventet.

-Erfarenhet från hotell- eller restaurangbranschen är förstås bra, men vi tror att det finns många som arbetar i andra branscher som längtar efter att göra något annat, säger Carina. Som medlem i vårt nya team får man vara med från början och bidra till att lägga grunden till det som ska göra Kust Hotell speciellt.

Med stolthet över regionen
-Vårt mål är också att personalen ska spegla mångfald utifrån kön, ålder och ursprung. Huvudsaken är att man är stolt över Piteå och vår region eftersom det är en viktig del i vårt övergripande koncept ”Piteälvens resa från fjäll till hav”.

När det gäller nyanställningar till Restaurang Tage är intresset för mat och att ge gästerna ett minnesvärt restaurangbesök det som är centralt.

-Vi slipar för närvarande på detaljerna i själva konceptet och planerar meny och drycker inför öppningen. Vi söker totalt ett 30-tal personer till både kök, restaurang och skybar, säger Perry Eriksson, serviceansvarig på Restaurang CG som ska driva Restaurang Tage.

Mer information:
Carina Wiklund, Hotellchef Kust Hotell & Spa
carina.wiklund@hotellkust.se, tel: 070-303 27 42

Kust Hotell & Spa - Norrbottens nya designhotell öppnar sommaren 2016 mitt i centrala Piteå. Den 15 våningar och 53 meter höga byggnaden blir en av norrlandskustens högsta. 97 rum och 4 sviter, lobbybar, konferensavdelning, festvåning, Spa med relaxpool och bastu på taket, restaurang och skybar inspireras av den rika Piteälvens spännande resa från fjäll till kust.