Skoogs Bränsle AB har valt att investera i elbilar med mottot: ”Vi gör vad vi kan”

När det nu var dags att byta ut de gamla fordonen vid våra butiker, valde vi att byta till nya bilar som drivs 100% på el. Under mottot ”vi gör vad vi kan” känns detta som ett bra alternativ just för oss.

Efter en kontroll av hur mycket våra 5 bilar användes kom vi fram till att eldrift var fullt möjligt. Detta då dessa fordon enbart används ca 2 mil/arbetsdag och endast till kortare resor. Om behovet av längre sträckor hade varit större kunde vi ha valt ett fordon anpassat för alternativt drivmedel, men i detta fall föll valet på eldrift.

Det kan tyckas konstigt att göra detta val då vår verksamhet består till stor del av flytande drivmedel. Men vi jobbar dagligen med att erbjuda hållbara flytande drivmedel till våra kunder där det är möjligt & där kunden önskar det. Viktigast tycker vi är att se vad man kan göra i varje enskilt fall, ibland Co2 reduktion via certifikat alternativt ett fossilfritt Co2 reducerat drivmedel.

Vi har idag en palett av produkter och lösningar till våra kunder som ger dem möjligheten till en hållbar verksamhet. För oss själva kommer vi framöver att välja det mest hållbara alternativet som vi kan för vår verksamhet.

Andra saker som vi redan gör är att Co2 reducera alla våra övriga fordon & transporter med 85%, samt investerat i 2 st vindkraftverk.

För mer information kontakta:
Thomas Andersson VD Skoogs Bränsle AB
thomas.andersson@skoogs.se