Roland Skoog, ägare av Skoogs skakar hand med tidigare ägare.

Skoogs har förvärvat ytterligare ett företag

Skoogs Handels har förvärvat Piteå Transport AB. Tidigare ägarna var Kent Öhman och Peder Lindberg.

Piteå Transport bildades 1964, vilket innebär att bolaget är 1 år yngre än Skoogs moderbolag. Huvudsysslan har under alla år varit transporter. Merparten av det som transporteras är gaser och gasol i alla olika förpackningsformer.

Piteå Transport AB levererar bland annat till Skoogs Bränsle´s butiker runt om i Norrbotten. De transporterar även produkter, som produceras i södra Sverige upp, till Norrland.

Fordonsflottan består av 7 st lastbilsekipage samt något mindre fordon för utkörning. För närvarande är det 14 st anställda i bolaget och huvudsätet är i Öjebyn/Piteå där det finns kontor och lagerutrymmen.

Det är ett mycket fint och välskött bolag med ordning och reda, som jag tycker passar oss väldigt bra, säger Roland Skoog, ägare Skoogs.

Planen med detta förvärv är att Piteå Transport AB ska fortsätta jobba som tidigare med den befintliga personalen, samt även försöka utveckla det ytterligare en nivå.