Bostadsrättsförening: Så löste vi våra ventilationsproblem och fick godkänd OVK

Bostadsrättsförening: Så löste vi våra ventilationsproblem och fick godkänd OVK

En bostadsrättsförening i Göteborg berättar hur de löste sina ventilationsproblem

– En OVK-besiktning visade att våra frånluftskanaler behövde rensas. Och efter det framhöll flera boende att luftkvalitén inte var optimal. Lukten av matos spreds i fastigheten och luften upplevdes som instängd i vissa toaletter och badrum, berättar Gunnar Ladenvall, ledamot i bostadsrättsföreningens styrelse.

Rekommenderades att välja relining med VentilFlex®

En renovering av ventilationskanalerna var inskriven i fastighetens underhållsplan. Bostadsrättsföreningen blev rekommenderad att anlita Skorstenstätaren&Kaminbutiken i Västerås AB, som utför relining med VentilFlex® och FuranFlex®. Till detta projekt valdes VentilFlex®, som är den mest kostnadseffektiva metoden för större ventilationsprojekt.

– Vår fastighet byggdes 1930 och består av 28 lägenheter och två vindslägenheter. Ventilationsprincipen är självdrag och målet med kanaltätningen var att få självdraget att fungera optimalt. Jag är mycket nöjd med det arbete som nu gjorts med VentilFlex®, sammanfattar Gunnar Ladenvall.

Kontakta oss gärna för en bedömning av er fastighet och en offert!

Se filmen som visar hur relining med VentilFlex® går till!

SFSAB SkorstensFolket Sverige AB har den nordiska agenturen för VentilFlex® och FuranFlex®, som är originalprodukterna för relining av ventilations- och imkanaler. SkorstensFolkets huvudkontor ligger i Göteborg och därutöver finns lokalkontor på mer än 40 orter över hela Sverige.