FuranFlex – länken mellan gammal ventilation och modern teknik

Fastighetsägare, konsulter och byggentreprenörer ställs dagligen inför dilemmat att behöva täta gamla kanaler, när ventilationsystemet behöver uppdateras med modern teknik. För kanalsystemen i äldre hus visar sig ofta vara alltför otäta för att kunna användas i befintligt skick.

FuranFlex är ett typgodkänt kompositmaterial som skräddarsys och anpassas efter kanalen, på plats på bygget. Det kan installeras i alla typer av ventilations- och skorstenskanaler med alla typer av tvärsnitt: cirkulärt, kvadratiskt, rektangulärt och till och med koniskt!

För FuranFlex lämnar entreprenadföretagen inom SkorstensFolket Sverige 25-års garanti på jobbet. FuranFlex kan också användas för att fodra andra ledningar, till exempel stuprör i betongstommar. Bara fantasin sätter gränsen.

– Tillsammans med vår täthetsgaranti har vi skapat ett oslagbart säkert koncept för kunden, säger Ingvar Liljeström, ordförande för SkorstensFolket Sverige AB. Vi låter våra garantier sträcka sig så långt som det bara går för att alla rimliga krav på livslängd ska uppfyllas.

SkorstensFolket Sverige är landets ledande entreprenörsföretag inom skorstensrenovering med en omsättning av 300 miljoner för år 2009. Via 40 lokalt arbetande företag från Treriksröset till Smygehuk servas alltifrån villaägare till fastighetsbolag. Huvudkontoret är beläget i Stockholm.
SkorstensFolket Sverige har marknadens bredaste produktutbud inom skorstensrenovering men erbjuder även ett fullskalesortiment för nyinstallation av skorstenar.
För ytterligare information vänligen kontakta Ingvar Liljeström, ordförande för SkorstensFolket Sverige.
E-post: ingvar@skorstensfolket.nu
www.skorstensfolket.nu