Ökad efterfrågan under Pandemin. Relining av ventilationskanaler fortsätter att växa.

För tio år sedan förekom knappt relining av befintliga ventilationskanaler. Idag är det en dominerande metod för att uppnå täta ventilationskanaler som förbättrar fastighetens inomhusluft och sänker energikostnaderna. VentilFlex® och FuranFlex® är marknadsledande produkter inom relining och efterfrågan har fortsatt att öka under pandemin.

– Vi ser en ökning av antalet projekt och kunder trots att vi är mitt inne i en pandemi. Kanske är det så att pandemin medfört att fler fastighetsägare och bostadsrättsföreningar har tid att ta tag i de viktiga frågorna om bra inomhusluft och energieffektivisering. Intresset och orderingången för VentilFlex® och FuranFlex® ser mycket bra ut. Vi erbjuder originallösningarna som överglänser alla alternativ, berättar Jörgen Tellestam, VD för SFSAB SkorstensFolket Sverige AB, som har den nordiska agenturen för VentilFlex® och FuranFlex®.

Produktprestanda och miljöarbete i världsklass

– En annan viktig anledning till framgången för VentilFlex® och FuranFlex® är att vi från första stund varit mycket noggranna när det gäller produktprestanda och miljöarbete. VentilFlex® och FuranFlex® är lösningar som är hållbara i längden. För oss är det en självklarhet med generösa garantivillkor och att våra produkter granskas och kvalitetssäkras av de viktigaste kvalitets- och miljöinstanserna, framhåller Jörgen Tellestam.

Se filmen som förklarar hur relining av ventilationskanaler med VentilFlex® och FuranFlex® går till.

Välkommen att kontakta SFSAB SkorstensFolket Sverige AB för mer information och en offert!

info@skorstensfolket.nu

Se också webbplatsen om relining av ventilationskanaler:

Är du fastighetsägare eller representerar en BRF?
Här läser du mer.

Är du ventilationskonsult?
Här ser du beskrivningstexter enligt AMA VVS & Kyla 19.

Är du ventilationsentreprenör?
Här får du mer information.

Coronaviruset
SFSAB SkorstensFolket Sverige AB och medlemsföretagen följer utvecklingen av Coronaviruset samt de myndighetsbeslut som följer av pandemin. Vid frågor är du välkommen att kontakta huvudkontoret i Göteborg: 031-91 28 00, info@skorstensfolket.nu

SFSAB SkorstensFolket Sverige AB har den nordiska agenturen för VentilFlex® och FuranFlex®, originalprodukterna för relining av ventilations- och imkanaler. SkorstensFolkets lokalkontor finns på mer än 40 orter i Sverige och huvudkontoret ligger i Göteborg.