Stor efterfrågan på relining med VentilFlex® och FuranFlex®

Senaste nytt om Relining och Ventilation

VentilFlex® och FuranFlex® är relininglösningarna som gör ventilationskanaler fullständigt täta. Produkterna har använts till Kaknästornet, Stockholms stadshus och en lång rad flerfamiljshus, kontorsbyggnader och restauranger. Bland beställarna och projekten finns Peab, HSB Göteborg, Signalisten Solna, SKB och flertalet bostadsrättsföreningar. VentilFlex® och FuranFlex® föreskrivs av många ventilationskonsulter och är det givna valet för flera ledande ventilationsentreprenörer.

Coronatider med ökad efterfrågan och nya kunder

– Vi känner ingen minskning i antalet projekt och kunder utan det är faktiskt tvärtom. Allt fler fastighetsägare och bostadsrättsföreningar har upptäckt fördelarna med relining jämfört med andra metoder. VentilFlex® och FuranFlex® är originalprodukterna som överglänser alla alternativ, framhåller Jörgen Tellestam, VD för SFSAB SkorstensFolket Sverige AB.

Nyhet: Relining av invändiga stuprör

Det är inte bara ventilationskanaler, imkanaler och rökkanaler som renoveras med VentilFlex® och FuranFlex®. Ett nytt applikationsområde har börjat växa sig allt starkare i Sverige, nämligen relining av invändiga stuprör.

– Detta är en jätteindustri i andra länder. FuranFlex® är en beprövad lösning för tätning av invändiga stuprör och nu har turen kommit till Sverige. Vi har inlett samarbete med flera ledande ventilationsföretag som ser mycket stor potential i detta applikationsområde. Tillsammans med relining av ventilationskanaler, imkanaler och rökkanaler blir helhetserbjudandet ännu starkare, konstaterar Jörgen Tellestam.

Coronaviruset

SFSAB SkorstensFolket Sverige AB och medlemsföretagen följer utvecklingen av Coronaviruset samt de myndighetsbeslut som följer av pandemin. Vid frågor är du välkommen att kontakta huvudkontoret i Göteborg: 031-91 28 00, info@skorstensfolket.nu