SkorstensFolket förenklar skorstensrenovering med nytt sätt att installera rör

SFS Flex är ett CE-märkt och byggproduktcertifierat produktsystem av böjbara, rostfria stålrör som installeras direkt i den murade kanalen för att på ett tryggt och funktionssäkert sätt leda ut rökgaserna från eldstaden till det fria. Traditionellt har skorstensmarknaden använt installationsteknik där det böjbara röret efterisoleras med ett granulat, t ex vermikulit. Men nu kan SkorstensFolket Sverige leverera en systemlösning för produktfamiljen SFS Flex där isoleringsmaterialet, med bibehållen säkerhetsnivå, utgår!

– Detta är en stor förenkling för kunden, säger Ingvar Liljeström, ordförande för SkorstensFolket Sverige AB. Vi lägger ner mycket resurser på att ständigt utveckla våra produkter och det känns bra att vi nu kan korta installationstiden och kostnaden för våra kunder.

Sedan tidigare gäller en utökad täthetsgaranti för alla SkorstensFolkets renoveringsmetoder. För SFS Flex garanteras hela tre gånger högre täthet än vad normerna kräver. Den nya generationen SFS Flex består av 2 x 0,12 mm rostfritt stål och levereras med en projekteringshjälp, som visar hur systemet kan användas. Vid mer komplicerade fall tillhandahåller SkorstensFolket Sverige en fördjupad dimensionering i enlighet med SS-EN 13384-1.

Kategorier

SkorstensFolket Sverige är landets ledande entreprenörsföretag inom skorstensrenovering med en omsättning av 300 miljoner för år 2009. Via 40 lokalt arbetande företag från Treriksröset till Smygehuk servas alltifrån villaägare till fastighetsbolag. Huvudkontoret är beläget i Stockholm. SkorstensFolket Sverige har marknadens bredaste produktutbud inom skorstensrenovering men erbjuder även ett fullskalesortiment för nyinstallation av skorstenar. För ytterligare information vänligen kontakta Ingvar Liljeström, ordförande för SkorstensFolket Sverige. Tfn: 08-651 79 00
E-post: ingvar@skorstensfolket.nu
www.skorstensfolket.nu