Claes Kjelldorff, vd för Bythjul, Skruvat Reservdelar samt Däckskiftarna

Nyhet -

Rekordförsäljning för Skruvat, Bythjul och Däckskiftarna– “oktober var den bästa månaden någonsin”

Under oktober omsatte Skruvat, Bythjul och Däckskiftarna tillsammans över 200 miljoner kronor, vilket är den bästa omsättningen under en månad någonsin.

– Oktober var en” all time high” vad gäller omsättningen, det var verkligen jätteroligt att se, och även lönsamheten hängde med, det var en rekordmånad lönsamhetsmässigt också, säger Claes Kjelldorff, vd för Bythjul Norden AB, AB Skruvat Reservdelar samt Däckskiftarna AB.

AB Skruvat Reservdelar och Bythjul Norden AB gick ihop med Däckskiftarna tidigare i år, och nu har de nått denna gemensamma rekordförsäljning på 200 miljoner kronor under oktober månad.

Skruvat och Bythjul är sedan flera år ledande e-handlare i Norden inom reservdelar till bilar, samt däck och fälg. Tidigare i år gick även Däckskiftarna med i den franska Mobivia-koncernen, och de nordiska företagen inom koncernen har gått från att vara endast e-handlare till att även erbjuda däckbytartjänster offline genom Däckskiftarna, och även offline tjänster genom den gemensamma Skruvat och Bythjul butiken i Kungsängen.

Nya initiativ stärker verksamheten

– Framgången ligger i att vi har jobbat med vår kärnaffär, samtidigt som vi har en hel del nya initiativ på gång, bland annat håller vi på att utveckla B2B och vår franchise affär, säger Claes Kjelldorff.

Att däckförsäljningen gick så bra i oktober kan bero på att förra året kom kylan och snön mot slutet av november i mellersta– och södra Sverige, vilket ledde till långa köer och fullbokade verkstäder. Detta kan ha lett till att folk var ute i mer god tid i år.

-Ett av de många initiativen har varit en liten omorganisation, i syfte med att förbättra det interna samarbetet mellan avdelningarna, för att få ett ökat kundfokus. Att avslutar Claes Kjelldorff.