Claes Kjelldorff ny VD AB Skruvat Reservdelar och Bythjul Norden AB

Claes Kjelldorff ny VD AB Skruvat Reservdelar och Bythjul Norden AB

Claes Kjelldorff har utsetts till ny VD för AB Skruvat Reservdelar och Bythjul Norden AB och efterträder Sofia Bertills som lämnar efter dryga 3 år på posten. Claes tillträder fr.o.m. 1 maj. Claes jobbar idag som Business Manager för Skruvat.

Bolagen har gjort en mycket framgångsrik resa under Sofias ledning med omställning till lönsamhet och fortsatt tillväxt. Vi vill rikta ett varmt tack till Sofia för hennes insatser. Jag är samtidigt mycket glad att välkomna Claes som ny VD. Claes har varit en viktig del av bolagens fina utveckling de senaste åren och har en gedigen erfarenhet av e-handel. Med Claes säkerställer vi en god kontinuitet för bolagen då han har varit en del av bolagens gemensamma ledningsgrupp sedan han började för tre år sedan säger Ignacio Fornes styrelseordförande för Skruvat och Bythjul.

Det har varit en fantastiskt spännande och rolig resa att arbeta med Skruvat och tillsammans med övriga medarbetare ser jag nu fram emot att arbeta med både Skruvat och Bythjul i min nya roll och fortsätta att driva bolagen framåt, säger Claes Kjelldorff.