Skruvat slår nytt omsättningsrekord i april

Skruvat slår nytt omsättningsrekord i april

AB Skruvat Reservdelar omsatte under april för första gången över 50 MSEK på en månad och omsättningen landade på 51,9 MSEK. Tillväxttakten ligger hittills i år på 19,4%. Räkenskapsåret är brutet och går from 1 oktober tom sista september.

AB Skruvat Reservdelar driver verksamhet i tre länder med sajterna skruvat.se, skruvat.no och skruvat.fi

Vi har haft en riktigt stark försäljningsutveckling hittills under året och vi ser en fortsatt potential till stark tillväxt”, kommenterar Claes Kjelldorff Business Manager för Skruvat

Skruvat startades 2008 och har sedan dess fokuserat på att sälja reservdelar och tillbehör till bilar online.

Vi har under året fokuserat på att göra det Skruvat gör ännu bättre. Bra bildelar till låga priser! En viktig del är sortimentet och vi räknar med att innan året är slut ökat vårt totala utbud med 30%, fortsätter Claes Kjelldorff.

Skruvat fortsätter nu att satsa på de tre nordiska marknaderna bolaget verkar inom.