​Teknisk lösning för coronasäkrade möten

Som första aktör i Sverige introducerar företaget Skyddat och säkrat i Sverige AB en ny teknisk lösning för fysisk distansering.

När du kommer till din arbetsplats, ditt möte eller event får du en bricka av entrévärden som du hänger på bröstet och som hjälper dig, dina kunder och dina kollegor att hålla distansen till varandra genom att tända ljusdioder, vibrera eller avge signal om distansen ej upprätthålls.

- Som serieentreprenör drivs jag av att lösa problem. Vår produkt kommer att kunna bidra till återstarten av det svenska samhället och ge företag som gått på sparlåga en möjlighet att komma igång igen, säger Skyddat och säkrats VD Jonathan Tigrar.

De inledande testerna har fallit väl ut. Systemet är lätt att använda, fungerar överallt och tar bara 10 minuter att sätta upp.

- Vi har redan sett ett mycket stort intresse från marknaden. Behovet av att mötas fysiskt är enormt. Många företag bygger sin affärsidé kring möten och andra ser att de tappar i kreativitet och arbetsglädje när fysiska möten uteblir. Nu kan man mötas på ett säkert och avslappnat sätt, om än i mindre skala än tidigare, säger Jonathan Tigrar.

När Skyddat och säkrat AB nu kör de första eventen i skarpt läge sker det i Uppsala som är företagets bas och utgångspunkt.

• events
  • teknik
  • lösningen
  • möten
  • socialdistansering
  • skyddat
  • återstartasverige
  • konferens
  • mässa
  • aktiviteter

• Skåne

Företaget grundades 2020 som svar på coronapandemin och är ett dotterbolag till det prisbelönta eventföretaget GO Adventure AB. Istället för att lägga allt krut på att ställa om bestämde vi oss tidigt för att försöka lösa själva problemet. Att inte kunna ses fysiskt. En otrolig respons från kunder och andra aktörer gör att vi nu är i en spännande fas att leverera lösningen till våra kunder.

Företaget har sin bas i Uppsala.

Jonathan Tigrar

Presskontakt VD - ägare Marknad 0707608830