Skyscanner lanserar Android-app

Skyscanner.se framgångsrika iPhone app "Alla flyg, överallt" har nått en ny milstolpe med 2 miljoner nedladdningar. Den kostnadsfria appen lanserades tidigare i år och genererade över 100.000 nedladdningar redan under första veckan, nu lanseras en Android version av appen.

Torsdag den 21 juli hoppas Skyscanner.se på att upprepa framgångssagan genom att lansera en applikation för Android-telefoner. Den nya Android appen passar perfekt för tidspressade resenärer och hittar de billigaste flygen inom några sekunder. Appen finns tillgänglig på svenska och 22 andra språk och konverterar till 50 olika valutor.

"Vi är väldigt nöjda med framgången av vår iPhone app och räknar med en hög efterfrågan från Android användare som letar efter samma bekvämlighet av sin telefon." säger Barry Smith chef för mobil-avdelningen på Skyscanner.se.

Skyscanner.se Android-app kommer att finnas tillgänglig för nedladdning från och med den 21 juli. För nedladdning besök: https://market.android.com/details?id=net.skyscanner.android.main

• skyscanner app
  • skyscanner android
  • billiga flyg
  • billiga flygbiljetter
  • destinationer
  • flyg
  • utlandsresor
  • flygresor
  • flygbiljetter
  • billiga flygresor

Om Skyscanner:

Skyscanner är Europas ledande sajt för billiga flygresor. Använd vårt smarta verktyg som söker på 600 flygbolag för att hitta de billigaste dagarna att flyga på och de billigaste destinationerna att flyga till. Följ oss på Twitter och Facebook.

Presskontakt:

press@skyscanner.se