2 år sedan affärshotellet vid Bromma flygplats öppnade

Idag är det på dagen 2 år sedan affärshotellet BEST WESTERN PLUS Sthlm Bromma slog upp portarna för den förste gästen. Den 18:e september 2011 låg det 14 rum på ankomstlistan och konferensvåningen var inte helt färdigställd. Idag, två år senare är hotellets alla 202 hotellrum samt de 15 konferenslokalerna uthyrda.

Hotellets affärsanpassade lokaler och närheten till Stockholms innerstad har skapat en smidig mötesplats precis intill Bromma flygplats. Hotellets läge har visat sig bespara många affärsresande mycket tid. Med en kort promenad till Bromma flygplats samt en stor parkering framför entrén till hotellet är läget perfekt för den som jagar minuter.

”I dagens samhälle när tiden är så dyrbar krävs det att vi hittar effektiva vägar, att hyra sitt hotell- eller konferensrum ett stenkast från flygplatsen är ett sätt att effektivisera, förenkla och spara både tid och pengar för sina anställda säger Lasse Lehtiheimo, Hotelldirektör på  BEST WESTERN PLUS Sthlm Bromma.”

Hotellet har stadigt ökat beläggningen sedan starten 2011 i och med att allt fler företag insett fördelarna med det relativt nya hotellet.

BEST WESTERN PLUS Sthlm Bromma är privatägt och ingår i medlemsföreningen Best Western Hotels som är Sveriges största hotellkedja.

• bromma flygplats
  • bromma
  • best western plus sthlm bromma
  • best western

Idag driver Sleepingfox Hotel Group AB tre hotell i Sverige, dessa orter är Stockholm, Sundsvall samt Norrköping.

Av Sleepingfox hotell är BEST WESTERN PLUS Sthlm Bromma ett nytt 4-stjärnigt hotell precis intill Bromma flygplats.BEST WESTERN Hotel Baltic i Sundsvall är ett 3-stjärnigt hotell centralt beläget i Sundsvalls gamla stenstad. BEST WESTERN Princess Hotel är ett 3-stjärningt hotell mitt i Norrköping city.