​Slopetrotter Skitours utmanar på den svenska marknaden

Efter flera år med tillväxt i både Danmark, Norge, Sverige och Finland ser Slopetrotter Skitours stora möjligheter till att växa ytterligare på den svenska marknaden. Med visionen om att bli Skandinaviens största skidresebyrå går det i enighet med företagets strategi att utmana konkurrenterna på den svenska marknaden. Med en stark prisstrategi, personlig rådgivning och ett utökat utbud av destinationer i Alperna förväntas nästa säsong gästas av fler svenskar än någonsin.

Slopetrotter Skitours är redo för säsong 2016/2017 och går allt enligt plan kommer nästintill hälften av Slopetrotter Skitours flera tusentals gäster vara svenskar nästa säsong. Detta speglas även i företaget då firmans antal anställda utgörs av större andel svenskar än någonsin, både sett till anställda på kontoret och guider nere i Alperna.

-Vi satsar hårdare än någonsin på den svenska marknaden då vi vet att vi kan leverera en produkt med samma kvalité till ett lägre pris än andra aktörer på marknaden, säger Claus Bromer, Marketing Manager för Slopetrotter Skitours. Med vår prisgaranti kan vi garantera att vi alltid kan erbjuda ett lägre pris än våra konkurrenter då vi sänker priset om samma resa finns till ett billigare pris hos någon annan, fortsätter Claus Bromer.

Förutom en stark prisstrategi jobbar firman aktivt med att göra det så enkelt som möjligt för svenskar att ta sig till Alperna. I dagsläget finns det under säsongen fasta flygavgångar både från Stockholm, Göteborg och Kastrup, ner till sju flygplatser utspridda i Österrike, Italien och Frankrike. Här ingår bland andra de populära skidorterna så som St.Anton, Livigno, Cervinia, Bad Gastein och Val Thorens. Med ett Slope-Inclusive koncept är samtliga priser inkl. transfer till och från de olika flygplatserna till respektive destination i Alperna, något som andra konkurrenter inte har medräknat i priset. Slope-Inclusive ingår i samtliga paketresor och innefattar dessutom liftkort, boende, skatter och avgifter samt guideservice på destinationerna, allt för att kunna erbjuda ett konkurrenskraftigt pris utan dolda tillägg.

Med en hög servicenivå och med stor erfarenhet av alpresor satsar företaget även på sin personliga rådgivning där många på företaget har spenderat flera vintrar i Alperna. Med personlig service ser firman till att all logistik är på plats inför resan, samtidigt som reserådgivare finns på plats för att ge värdefulla tips för en lyckad skidresa.

-Det ska vara lika enkelt för våra gäster att ta flyget till Alperna som att ta bilen till de svenska eller norska fjällen. Med stor kunskap och erfarenhet av att arrangera skidresor till Alperna vill vi genom vår personliga rådgivning och vårt låga pris sprida skidåkarglädjen vidare i Alperna, säger Morten Christensen, tillförordnad säljchef Slopetrotter Skitours.

Trots sommartider är bokningstrycket redan nu högre i jämförelse med tidigare år varpå företaget redan nu ser ljust på tillväxten för nästa säsong. Dem som bokar nu får dessutom möjlighet till boka-tidigt-rabatt samt öppet köp fram till augusti.

För mer information:
Morten Christensen, tillförordnad försäljningschef
E-post: morten@slopetrotter.se

Bilder och filmer i Slopetrotter Skitours pressrum är fria för publicering tillsammans med information om Slopetrotter Skitours och/eller Slopetrotter Skitours destinationer och produkter.

• skidsemester

Slopetrotter Skitours är en skandinavisk skidresearrangör som erbjuder skidresor till hela 24 destinationer i Alperna. När du reser på skidsemester med Slopetrotter Skitours kan du förvänta dig kvalitet, trygghet och professionalism. Vår mission är att erbjuda marknadens billigaste skidresor, samt att ge personlig service av högsta kvalité till våra gäster både innan, under och efter skidresan!

Slopetrotter Skitours erbjuder alpresor till Italien, Österrike och Frankrike där du på varje destination välkomnas av våra kvalificerade skidguider. Du hittar bland annat resor till alporter så som Livigno, Cervinia, St.Anton, Bad Gastein, Saalbach, Val Thorens, och Serre Chevalier.

Välkommen till de soliga bergstopparna i Alperna!