På bilden syns gesäll- och mästarbrevsinnehavarna Patrik Björk, Bosse Berglund, Alex Gavrilovic och Jonny Alm.

SLR gratulerar nya gesäll- och mästarbrevsinnehavare!

Häromkvällen ägde den högtidliga utdelningen av gesäll- och mästarbrev rum i Blå Hallen i Stockholm. Sammanlagt sex personer inom låssmedsyrket, tre gesäller och tre mästare, tilldelades sina yrkesbevis. På bild ser vi fyra av dom. SLR vill vi önska samtliga nyblivna gesäll- och mästarbrevsinnehavare ett stort grattis till stolt förvärvade yrkeskunskaper.

Alex Gavrilovic från Bergs Lås (nr tre från vänster i bild) var en av de stolta mästare som mottog sitt mästarbrev i Blå Hallen i Stockholm. För SLR berättar han att det var en stor dag för honom och hans kollegor.

— Jag har verkligen längtat efter denna dagen och är stolt att jag genom mästarbrevet nu har beviset på min kunskap och yrkesskicklighet, säger Alex Gavrilovic och tillägger:

— Dessutom är jag extra stolt över att få representera ett företag som Bergs Lås AB som värdesätter yrkesstolthet och vill bevara gesäll- och mästarbrevtraditionen.

Är du också intresserad av att ta gesäll- eller mästarbrev? Du vet väl om att SLR erbjuder preparandkurser för gesäll? Samt att det årligen finns flera möjligheter att ta sitt gesäll- eller mästarbrev. Håll utkik efter datum på SLR.se. I nästa nummer av tidningen Säkerhetsinstallatören (utkommer december 2021) kommer du även kunna läsa mer om Mästarutbildningen i Leksand.