Bild: Stanley Security & SLR

SLR medverkar i populär podcast

Martin Järbur är låsmästaren med snart två decenniers erfarenhet av nästa alla olika områden inom säkerhetsbranschen. Idag jobbar han som senior låskonsult och är också sedan flera år tillbaka ledamot i SLR:s styrelse, samt att han leder flera projekt inom branschförbundet. Det är med bakgrund i detta som han gästar Stanley Securitys populära podcast Dagens Säkerhet – en pod som tar avstamp i ämnet säkerhetsteknik.

I det åttonde och senaste avsnittet talar Martin Järbur och programledarna Christian Timber och Daniel Pajuste under en timme om säkerhetsbranschen sett främst ur låssmedernas perspektiv. Hur har branschen förändrats de senaste åren och vilka utmaningar står den inför?

Med sin breda och djupgående kompetens ger Martin Järbur både lyssnarna och podmakarna en gedigen resumé över en bransch som under kort tid tagit stora kliv från mekaniska låssystem till att allt mer omfattas av elektromekanisk accesshantering. Allt från säkerhetsteknikens framfart till att framtidssäkra produkter och hur säkerhetssystem fungerar som en försäkring, avhandlas. Men Martin går också genom vad det är att vara låssmed, varför yrket tampas med utmaningar som att få in nytt blod i branschen, samtidigt som han ger handfasta säkerhetsråd och tips. Det är värdefull lyssning med relevant information för såväl kunder och kravställare som användare och låsinstallatörer.

Klicka här för att lyssna på avsnittet!