SLR Yrkestrainee - företagsanmälan stänger 30 april

SLR Yrkestrainee - företagsanmälan stänger 30 april

Nu är företagsplatserna till SLR Yrkestrainee Göteborg snart fyllda - men några platser finns kvar!
Du som företag har möjlighet att anmäla ert deltagande fram till den 30 april, därefter stänger anmälan. Vänta inte - anmäl er idag för att säkra traineeplats till hösten!

Efter succén med SLR Yrkestrainee Låstekniker i Stockholm står det nu klart att nästa ort som får ta del av utbildningsprogrammet är Göteborg. I höst öppnar 10 företag dörren för 10 nya kollegor - låt just ditt företag vara med!

Lås- och säkerhetsbranschen måste växa. Bli en del av lösningen!
SLR har tagit fram ett traineeprogram som fick sin första lyckade omgång i Stockholm under 2023. SLR Yrkestrainee är konceptet som låter personer intresserade av att byta yrkesbana utbilda sig till låstekniker parallellt med anställning hos ett låsföretag. Genom att anställa en trainee bidrar du och ditt företag till en växande nästa generation av låstekniker. Den andra utbildningsomgången av SLR Yrkestrainee kommer gå av stapeln i Göteborg med start i september 2024 och anmälan för företagen att ta emot en trainee har nu öppnat.

Ni är många som vittnar om att personlighet och attityd är det viktigaste hos en ny medarbetare. Därför är det centralt att ni själva väljer vem ni vill ta emot på er arbetsplats. Genom SLR Yrkestrainee får du som arbetsgivare själv handplocka den person som du anser har de rätta förutsättningarna för att bli en duktig låstekniker, oavsett tidigare arbete och utbildning.

Din trainee blir anställd hos dig under hela utbildningstiden, som inleds med en period skolförlagd introduktion till yrket låstekniker - den här gången på plats i Göteborg. SLR erbjuder dessutom handledarstöd under hela utbildningsperioden och ni har en examinerad låsteknikerkollega inom ett års tid.

SLR Yrkestrainee har endast 10 företagsplatser - först till kvarn gäller!

Låter detta intressant? Läs mer om SLR Yrkestrainee och reservera en plats på ditt företag här!

Du kan också läsa artiklar från tidigare omgång av SLR Yrkestrainee Stockholm här nedan.