Håkan Dosé – ny ordförande för SLR

Håkan Dosé – ny ordförande för SLR

SLR:s 65:e årsmöte var det första som hölls enbart digitalt. Från olika delar i Sverige röstade medlemsföretagen fram Håkan Dosé som ny ordförande.

– Den gamla generationen som levde med SLR håller på att gå i pension. Det finns en ung generation som behöver få veta vad SLR är och vad det är för nytta, säger han.

Håkan Dosé sålde sitt företag Nivex och hann bara vara pensionär i några månader innan han först blev ordförande för SHG – Svenska Högsäkerhetsgruppen – och sedan styrelseledamot i Säkerhetsbranschen. Nu kliver han alltså in även som ordförande för SLR – Sveriges Lås- och Säkerhetsleverantörers Riksförbund.
– Pensionärslivet är överskattat, säger han och fortsätter:
– Om hälsoläget i världen är bättre till hösten kommer jag ge mig ut på en turné och besöka medlemsföretag för att bekräfta att vi jobbar med rätt saker.

Håkan Dosé ersätter Benny Jansson som ordförande. Benny Jansson kommer dock finnas kvar inom SLR i sin roll som kanslichef.

SLR valde även in Michael Synnerhag in som ny styrelsesuppleant, och Martin Järbur och Anette Aava valdes om som styrelseledamöter.