SLR och Copiax startar samarbete för delar av SLR:s kursutbud

SLR och Copiax startar samarbete för delar av SLR:s kursutbud

SLR:s breda och fabrikantoberoende kurskatalog har snabbt blivit mycket populär i säkerhetsbranschen. Flera kurser, bland annat kursen Dörrautomatiker och CE-märkning fullbokades och fick långa väntelistor på rekordtid. Nu har SLR glädjen att berätta att man ingår ett kurssamarbete med Copiax, där Copiax kommer tillhandahålla flertalet SLR-kurser.

”I syfte att erbjuda ytterligare kompetensutveckling för fler personer i säkerhetsbranschen har SLR och Copiax träffat en överenskommelse om samverkan”, säger SLR:s ordförande Håkan Dosé och fortsätter:

”Copiax har nu möjlighet att erbjuda sina samarbetspartners delar av SLR:s populära kursprogram.”

Till att börja med gäller samarbetet kurserna – SSF200, Dörrautomatiker och CE-märkning, Regler för inbrottsskydd, Normer och standarder och Tillgänglighet och utrymning.

Jessica Dahlin, regionansvarig för SLR:s Låsteknikcentrum i Stockholm säger följande om samverkan mellan SLR och Copiax:

”Jag ser mycket positivt på vårt nya samarbete och hoppas kunna nå ut ännu bredare med kurserna som ingår i vår kurskatalog.”

”SLR och Copiax kompletterar varandra bra och med branschens bästa i åtanke är vi övertygande om att detta gagnar kunder och säkerhetsinstallatörer ”, säger Natalie Rindevall, event- och utbildningsansvarig på Copiax.

Natalie Rindevall tillägger att kursutbudet kommer att synas på Copiax utbildningsportal Security School redan i höst. Precis som samtliga kurser i SLR:s kurskatalog, kommer kurserna i samarbetet att vara öppna för alla, oavsett om man är medlem i SLR eller inte.

*************

Om Copiax

Copiax är Sveriges största grossist inom lås- och säkerhetssystem. En one-stop-shop med ett brett, kvalitativt och aktuellt utbud på närmare 43 000 produkter från mer än hundra varumärken. Med fokus på effektiva logistik-, lager- och leveranslösningar förenklar Copiax arbetet för professionella säkerhetsinstallatörer och bidrar till ett tryggare samhälle. Copiax grundades 1952 och ingår sedan 2008 i Assa Abloy-koncernen.

Kommunikationsansvarig 08-721 40 49 Kontakta mig på LinkedIn