Tillsammans lär vi upp fler duktiga låstekniker och framtida kollegor!

Du har vid det här laget kanske hört talas om initiativet SLR Yrkestrainee? Vår nya satsning för att råda bot på bristen på låstekniker i Sverige.

Vi vet att vår bransch måste växa; Sverige saknar runt 1 000 låstekniker de kommande fem åren. Vi behöver hjälpas åt och tillsammans utbilda nya krafter för att förse branschen med både fler medarbetare och aktuell kompetens. Ni säkerhetsföretag vet bättre än någon annan vilka kunskaper och färdigheter som yrket kräver. Bli en del av lösningen!

SLR Yrkestrainee är en 12 månader lång utbildning där SLR håller i den inledande introduktionen med inslag av både teori och praktik, som ges på plats i en undervisningslokal - men mestadels består programmet av praktik ute på era företag. Det är hos er som blivande låstekniker lär sig hantverket och blir till fullärda kollegor. Låt oss kroka arm i att förse vår bransch med fler kompetenta medarbetare.

Den första upplagan av SLR Yrkestrainee startar efter sommaren i Stockholm och det finns fortfarande några platser kvar. Är du intresserad av att ditt företag deltar i SLR Yrkestrainee – redan till hösten eller kommande omgångar?

Klicka här för att läsa mer!