UNGA ENTREPRENÖRER STARTAR SM FÖR GATUMUSIKANTER I MARIEFRED

I februari i år startade Emelie Fågelstedt och Josefin Hagström bloggen Gatumusikanterna (http://gatumusikanterna.se). Idén var att i tio veckor sprida musik på gatan i Stockholm för att ta reda på vilken respons gatumusikanter får i vardagen. Projektet mottogs med öppna armar av publiken och ledde till att studenterna blev kontaktade av Företagarföreningen i Mariefred.

Tillsammans anordnar nu föreningen och studenterna ett SM där alla musiker är välkomna att delta. Såväl gatumusikanter som andra musikintresserade som vill sprida sina toner genom evenemanget.

- Allt har gått väldigt snabbt sedan vi fick kontakt med Ronnie Törnblom, ordförande i Företagarföreningen. Vi har jobbat på hemsidan och under tiden fått väldigt positiv respons och flera anmälningar, vi hoppas att det fortsätter såhär, säger Emelie Fågelstedt.

Gatuplatser för de tävlande lottas ut den 14 augusti. Upplägg så som repertoar och framträdande är upp till varje enskild gatumusikant, men samtliga tävlande har möjlighet att vinna en stor prissumma.

- Tanken är att alla besökare nu äntligen ska få en chans att njuta av den gatumusik man annars stressar förbi i vardagen. Jag tror inte det finns något bättre ställe att spendera den 14 augusti på, säger Josefin Hagström.

Hemsidan för projektet lanseras idag och samtliga inblandade hoppas på varmt välkomnande och flera anmälningar.

Besök: www.smgatumusikanter.se

För frågor kontakta projektledare:

Emelie Fågelstedt:     073 – 068 54 52
Josefin Hagström:      076 – 801 59 27

• jmk
  • sm för gatumusikanter
  • mariefred
  • gatumusikanterna
  • musik
  • augusti 2010
  • sommaraktiviteter
  • sommaraktivitet
  • musiktävling
  • barn
  • scen
  • fritid
  • festival

• Strängnäs

Emelie Fågelstedt och Josefin Hagström driver egna företag som mediekonsulter och har precis tagit sin examen i media och kommunikation.

Föreningen Företagare i Mariefred är en ekonomisk förening som arbetar för bra affärer och en levande stad. Det primöra målet är att marknadsföra Mariefred som en viktigt marknadsplats och intressant turistdestination. http://imariefred.nu