Inför sommaren introducerar High Chaparral ett nytt kringresande cirkussällskap och kvällsunderhållning.

High Chaparral växlar upp till högsäsong

Inför högsäsongen växlar High Chaparral upp med helt nya inslag. Årets stora nyhet är ett kringresande cirkussällskap med inslag av luftakrobatik och sång, trollerikonster och svärdslukning, och efter parkens stängning väntar countrymusik utanför saloonen och på campingen.

Nytt för i år är en grupp nationellt och internationellt meriterade musikalartister som kommer att göra nedslag runt om i parken med inslag av akrobatik, magi och sång.

- Vi är mycket stolta över att kunna presentera en så välmeriterad grupp artister här på High Chaparral. Med erfarenhet från scener runt om i världen, exempelvis världskända Cirque du Soleil, kommer vårt alldeles egna cirkussällskap här i vilda västern garanterat att få våra gäster att häpna och förundras, säger Mathias Bergendahl, vd High Chaparral.

I år satsar High Chaparral även stort på kvällsunderhållningen. Varje kväll fram till den 13 augusti går årets kvällsunderhållning utanför Saloon Cheyenne och på campingen i countrymusikens tecken. Bland årets artister finns bland annat Doug Adkins, amerikansk countryartist från Montana.

Satsningen är en del av High Chaparrals satsning Back to basics till det nya normala, där High Chaparral återigen presenterar actionfyllda shower mixat med nya inslag baserat på lärdomar och erfarenheter från två säsonger märkta av pandemin då uppfinningsrikedom och kreativa lösningar möjliggjorde att 2021 blev High Chaparrals bästa år någonsin.

Presskontakt:

Mathias Bergendahl, vd