Årets Turismpris för Jönköpings län delas i år ut på Werket i Jönköping. Foto: Jönköpingsgalan

Ny kostym för prisutdelning av Årets Turismpris

I år presenteras vinnaren av Årets Turismpris i Jönköpings län på en egen ceremoni med pompa och ståt på Werket den 30:e maj. Priset tilldelas en framröstad aktör inom besöksnäringen i länet som presterat exceptionellt bra under det senaste året.

Årets Turismpris utdelas årligen av Smålands Turism på Jönköpingsgalan. Detta år förflyttas prisutdelningsceremonin till arenan på Werkets innegård den 30 maj.

– Årets Turismpris är ett viktigt pris, som vi trots en utebliven Jönköpingsgala, vill sätta extra fokus på. Vi vill lyfta de starka krafter som finns inom besöksnäringen och alla duktiga entreprenörer som bidrar till att stärka länet, säger Helene Berg, vd Smålands Turism.

Livesänd prisutdelning

På ceremonin deltar politiker, kommunanställda inom besöksnäringen och samarbetspartners till Smålands Turism. Prisutdelningen för Årets Turismpris kommer att livesändas på Smålands Turisms Instagram så att alla av intresse kan följa vem som blir årets vinnare.

Nominering för pris öppen

Nomineringen för Årets Turismpris har nu öppnat och vem som helst kan skicka in sin nominering på ett företag inom besöksnäringen i Jönköpings län som de tycker har gjort ett enastående jobb. För att vinna krävs att företaget uppfyller följande kriterier:

• Pristagaren bidrar till nytänkande och innovativ utveckling av besöksnäringen.

• Pristagaren utvecklar metodiskt och målmedvetet en hållbar verksamhet.

• Pristagaren utvecklar, sprider och delar nya färdigheter och kunskaper för att stärka besöksnäringen.

Vinnaren av Årets Turismpris i Jönköpings län kommer efter vinsten att representera vårt län i den nationella tävlingen ”Sveriges Turismpris”, som avgörs under slutet av året i Stockholm. Framgångskriterierna ovan är samma som används till urvalet för den nationella nomineringen.

Förra årets vinnare var Trakt Forest Hotel.

Läs mer om eventet och nominera ett företag här.

All press och media är välkomna att kontakta Helene Berg.