High Chaparrals 45-årsjubileum firas med interaktiv saga

I år är det 45 år sedan Big Bengt Erlandsson slog upp portarna till High Chaparral. Jubileet uppmärksammas genom webbplatsen ”Sagan om Big Bengt – Mannen med världens vildaste fantasi”. En interaktiv saga där besökaren kan ta del av den spännande berättelsen om mannen bakom Vilda Västern-staden.

År 1966 öppnade Big Bengt Erlandsson upp portarna till sitt fort High Chaparral, och i år firar man 45-årsjubileum. För att fira detta har High Chaparral tagit fram ”Sagan om Big Bengt – Mannen med världens vildaste fantasi”. En interaktiv saga där besökaren kan ta del av den spännande berättelsen om mannen bakom Vilda Västern-staden. Syftet är att lyfta fram nöjesparkens långa och händelserika historia, men också mannen som genom en lång kamp uppfyllde sin dröm.

Webbplatsen med adressen www.bigbengt.se är framtagen av High Chaparral tillsammans med Lumumma Infodesign och Urban Sandén.

Läs hela sagan om Big Bengt Erlandsson på www.bigbengt.se

Fotnot: Big Bengt fyller 89 år den 10 oktober 2011. Han bor fortfarande kvar på området High Chaparral och ägnar mycket tid åt ett av sina livsverk, Big Bengt Museum.

För mer information och pressbilder, kontakta:
Marie Skeppstedt, kommunikationsansvarig High Chaparral
Tel: 0370- 827 38