Louise Söderlund, VD Isaberg Mountain Resort

Isaberg Mountain Resort tilldelas Årets turismpris i Jönköpings län

Smålands Turism delar årligen ut Årets turismpris till företag, organisationer eller föreningar som på olika sätt bidragit till att utveckla besöksnäringen i Jönköpings län. I lördags, den 22 april 2017, utsågs Isaberg Mountain Resort till vinnare under en prisutdelning på Jönköpingsgalan i Munksjömagasinen, Jönköping.

-Av flera starka kandidater är Isaberg Mountain Resort med sina framgångar och satsningar väl värda Årets turismpris 2016, säger Kent Ly, ordförande i Smålands Turisms styrelse. Tillsammans med Lena Larsson, VD Smålands Turism, delade han under lördagens Jönköpingsgala ut pris och diplom till Louise Söderlund, VD Isaberg Mountain Resort.

-Tusen tack för priset! Vi är fantastiskt glada, hedrade och stolta. Vi kommer jobba vidare i samma härliga anda med ”Äventyrliga stunder tillsammans” året runt! Välkomna till Isaberg! säger en glad Louise Söderlund.

Nyhet för i år är att vinnaren av Årets turismpris i länet blir Smålands Turisms kandidat till Stora turismpriset i Sverige. Detta pris delas ut av Stiftelsen för kunskapsfrämjande inom turism, med Tillväxtverket som huvudman.

-Isaberg Mountain Resort har under de senaste åren målmedvetet arbetat för ökad kvalitet i form av ledarskap, värdskap, hållbarhet samt upprustning av anläggningen. Med sitt nytänkt har företaget lyckats med utmaningen att skapa starka reseanledningar och att locka turister till regionen året runt. Vi anser att Isaberg Mountain Resort med detta, tillsammans med företagets internationalisering, är en god representant för Jönköpings län till Stora turismpriset, säger Lena Larsson, VD Smålands Turism.

Vinnarmotiveringen löd:
Vinnaren av Årets turismpris imponerar med hög målgruppskännedom och digital mognad. Ett medvetet arbete med kvalitet, värdskap och hållbarhet har höjt gästnöjdheten. Företaget har på relativt kort tid fördubblat sin omsättning. Med kraftfulla steg har man nått positionen som ett starkt, exportmoget företag som lockar allt fler besökare från den internationella marknaden. Medvetna investeringar på nya upplevelser innebär starka reseanledningar till vår region - året runt.

Övriga nominerade till Årets Turismpris 2016 var Fishing in Sweden och Hooks Herrgård.

För mer information kontakta:
Lena Larsson, Smålands Turism 070-819 95 75, lena.larsson@smalandsturism.se

Smålands Turism är den regionala turistorganisationen i Region Jönköpings län, ägt av länets kommuner och regionen. Ägarnas uppdrag till Smålands Turism AB är att utveckla och marknadsföra turistprodukter samt att utveckla och främja turismen genom insatser på regional, nationell och internationell nivå. Affärsidén som styr arbetet i vardagen lyder:

”Smålands Turism AB erbjuder hög kompetens och samordning inom turismområdet samt utvecklar plattformar för marknadsföring och samverkan och stärker därmed regionens turistiska konkurrensförmåga som genererar lönsam tillväxt i regionen och dess företag.”