​Smålands Kulturfestival firar 5-årsjubileum - Biljettsläpp 1 september.

​Smålands Kulturfestival firar 5-årsjubileum - Biljettsläpp 1 september.

Festivalen som vänder på strömmen och fyller den småländska landsbygden med kreativa kulturarrangemang under höstlov och allhelgonahelg, firar 5-årsjubileum genom att utöka till 5 välfyllda och variationsrika kulturdagar fyllda av musik, litteratur, dans, gastronomi, konst, teater, design och mycket mera, i sju Smålandskommuner.

Här flyttar artister som 30-årsjubilerande Rollin’ Phones, Romeo & Juliakören från Dramaten i Stockholm, författaren Jan Guillou, slagverksvirtuoserna Johan Bridger och Patrick Raab, skådespelaren Tomas von Brömssen, folkmusikstjärnan Emilia Amper och många fler, in på logar och värdshus, i möbelfabriker, kyrkor och växthus med ett stort och varierat program.

Smålands Kulturfestival tilldelades 2014 Stora Turismpriset av Smålands Turism.

2015 tilldelades grundaren, Susanne Rydén, priset som årets kreativa entreprenör av Region Kronoberg och beskrivs som ”den optimala kombinationen av tradition och innovation”.

Festivalen äger rum den 2-6 november 2016.

Mer information via www.smalandskulturfestival.se

info@smalandskulturfestival.se eller Susanne Rydén 0707-166694