Premiärtur Växjö-Köpenhamn Småland Airport

Idag, måndag 26:e mars, lyfte premiärturen till Köpenhamn från Växjö,Småland Airport, kl 06.15, tio minuter före ordinarie avgångstid ( 06.25) kunde den morgonpigge se premiärflyget ta sikte mot Köpenhamn/Kastrup.

Ett femtontal resenärer stod redo att återigen förverkliga Växjö-Köpenhamnslinjen. Växjö-linjen trafikeras av Cimber Sterling i samarbete med SAS vilket möjliggör anslutningar till hela SAS flygnät när passagerarna anländer till Köpenhamn. Premiärflygets alla resenärer hade anslutningsflyg.

Köpenhamnslinjen trafikeras av Cimber Sterling alla veckans dagar, ut tidigt på morgonen för att nå Köpenhamns flygnät vidare ut i världen. Den som önskar resa hem samma dag tar returen på kvällen tillbaka till Växjö. Flyget som lyfte idag var ett jetflygplan av typen CRJ-200, med 50 säten och ankom tio minuter före ordinarie ankomst, beräknad restid är 45 minuter.

Bokning av biljett,

www.cimber.se

För mer information, kontakta:
Ulf Axelsson, VD Växjö Småland Airport

Flygplatsen i Växjö, Småland Airport, ägs till 55 % av Region Kronoberg, 42 % av Växjö kommun samt 3 % av Alvesta kommun. Ägarnas målsättning är att tillhandahålla en god flyginfrastruktur i regionen till en låg kostnad.

Inrikesflygningar till Bromma. Utrikesflygningar till en rad olika destinationer såväl i som utanför Europa; t ex Düsseldorf, Berlin, Alicante, Andorra, Prag, Amsterdam, Mallorca, Cypern, Kroatien, Rhodos, Teneriffa, Gran Canaria, Tuzla, Kos, Gdansk, Sardinien, Samos, Kap Verde, Skopje, Antalya och Kreta.