Wizz Air startar flyglinje mellan Växjö Småland Airport och Tuzla

En förbindelse mellan Småland och Balkanhalvön har länge varit efterfrågad av både företag och privatpersoner. Att Wizz Air startar linjen från Växjö är ett strategiskt val för att ge så stor del av sydöstra Sverige som möjligt tillgång till regionen kring Tuzla.

Tamara Vallois, Head of Communications på Wizz Air säger:

“Vi är överväldigade att få lägga till en fjärde flygplats till våra svenska destinationer i vårt nätverk av mer än 450 flyglinjer. Växjö Småland Airport kommer att bli vår 125:e flygplats som Wizz Air trafikerar. Från och med mars 2017 kommer invånarna i sydöstra Sverige ha möjligheten att resa till Tuzla i Bosnien Hercegovina. En multikulturell destination med stort utbud till ett lågt pris. Vi ser fram emot ett långt och givande samarbete med Växjö Småland Airport.”

Med start den 28:e mars 2017 kommer linjen att trafikeras tur och retur under både tisdagar och lördagar, året runt. Flygplanstypen som kommer att användas är en Airbus 320 med plats för 180 passagerare. Flygtiden beräknas till ca två timmar och 20 minuter. Priser från 189 SEK för en enkel biljett.

”Att Wizz Air väljer oss som utgångspunkt för att länka samman sydöstra Sverige med Balkanhalvön är självklart jätteroligt! Vi vet att det finns ett stort reseantal mellan de båda regionerna och vi är glada att kunna möjliggöra besök för vänner och familjer samtidigt som vi erbjuder vår region en ny och spännande destination,” säger Ulf Axelsson, Vd på Växjö Småland Airport.

Biljettförsäljningen är redan öppen och biljetter bokas på www.wizzair.com eller hos din lokala resebyrå.

För mer information, kontakta:

Ulf Axelsson, VD Växjö Småland Airport, 070-576 85 10

• tuzla
  • wizzair
  • växjö flygplats
  • ulf axelsson
  • småland airport
  • smaland airport
  • ny tjänst
  • flyg småland
  • flyg
  • charter

Flygplatsen i Växjö, Småland Airport, ägs till 55 % av Region Kronoberg, 42 % av Växjö kommun samt 3 % av Alvesta kommun. Ägarnas målsättning är att tillhandahålla en god flyginfrastruktur i regionen till en låg kostnad.

Inrikesflygningar till Bromma. Utrikesflygningar till en rad olika destinationer såväl i som utanför Europa; t ex Düsseldorf, Alicante, Andorra,Prag, Palma Mallorca, Cypern, Samos, Kroatien, Antalya, Rhodos, Teneriffa, Gran Canaria och Kreta.