Handelsbankens barnapp har fått nya funktioner

Handelsbanken vidareutvecklar prisbelönt barnapp med nya funktioner och Swish

Hur ska vi lära våra barn om pengars värde när mynt och sedlar ersätts av siffror på en skärm? Responsen som Handelsbanken fått på sin barnapp visar att det är många som funderar på det. I den nu vidareutvecklade appen, som byggs av Smart Refill, kan föräldrarna bland annat göra överföringar till sina barn med hjälp av Swish.

Hösten 2018 lanserade Handelsbanken barnappen i Sverige och Danmark, med målet att lära barn och ungdomar hantera pengar i samspel med föräldrarna. Barnet kan exempelvis utföra uppdrag och belönas med fiktiva pengar. Genom att sätta upp sparmål kan barnen också lära sig skillnaden mellan sparande och fickpengar på ett lekfullt sätt. Appen togs emot väl och blev i december utsedd till “Årets app” av Privata Affärer.

Nu fortsätter Handelsbanken och Smart Refill utvecklingen. I den senaste versionen av appen kan föräldrarna välja om barnet ska få vecko- eller månadspeng. Både vuxna och barn kan skapa uppdrag och upprepa dem som görs ofta. Belöningen kan också enkelt betalas till barnets konto med hjälp av Swish.

- Handelsbanken satsar på de unga användarna och vi är stolta över att vara med på den resan. Nu lägger vi till nya funktioner som efterfrågats av kunderna och det är precis så det ska vara, säger Daniel Brühn, Key Account Manager på Smart Refill.

Presskontakt:

henric.ungh@smartrefill.se