Jonas Bohlin ny CTO på Smart Refill

Helsingborgsföretaget Smart Refill, ledande inom mobila och webbaserade tjänster, har rekryterat Jonas Bohlin till rollen som Chief Technical Officer. Jonas kommer närmast från Sveriges största bostadssajt Hemnet. Dessförinnan har han arbetat på EpiServer och Handelsbanken, samt grundat digitalbyrån The Amazing Society och e-signeringsföretaget Assently. Jonas har gedigen erfarenhet av digitalt utvecklingsarbete och tar plats i Smart Refills ledningsgrupp.

Utvecklingsföretaget Smart Refill har sedan starten i Helsingborg 2006 varit på en expansiv tillväxtresa inom telekom och fintech. 2017 nådde Smart Refill en omsättning på 668 miljoner kronor. Ambitionen är att fortsätta och accelerera tillväxtresan, såväl i Sverige som utomlands. Ett viktigt steg i den ambitionen är fortsätta leda utvecklingen inom digitala tjänster varför Smart Refill nu rekryterar en ny CTO, Jonas Bohlin.

- IT är hjärtat i vår verksamhet och jag är glad att vi kan förstärka organisationen med en engagerad och driven CTO. Jonas långa och gedigna erfarenhet av digitala erbjudanden, med fokus på användarupplevelsen, kommer få stor betydelse för oss och med Jonas ombord bygger vi ett ännu starkare lag. Jag vill också rikta ett särskilt tack till hans företrädare Jesper Ekberg för hans ovärderliga bidrag till att bygga vad Smart Refill är idag, säger Henric Ungh, VD Smart Refill.

Jonas Bohlin kommer närmast från Hemnet där han som Product Manager ansvarat för att identifiera nya affärsmöjligheter, driva strategiska initiativ och att leda utvecklingsteamens dagliga arbete. Dessförinnan grundade Jonas Assently som hanterar elektroniska avtal, signeringar, inloggningar och identifieringar åt banker, försäkrings-, telekom- och retailbolag. Därmed har Jonas gedigen erfarenhet av arbete med hög säkerhet, leveransstabilitet och fraud-prevention i kombination med hög kundanvändbarhet.

- Hos Smart Refill kan jag kombinera det jag lärt mig som konsult inom systemutveckling, användbarhet och produktledning med mina erfarenheter från entreprenörskapet. Bolaget har ett urstarkt erbjudande inom telekom och fintech och det ska bli spännande att tillsammans med teamen arbeta för att göra våra produkter och plattformar ännu starkare, säger Jonas Bohlin.

Smart Refill är ett expansivt företag som utvecklar mobila tjänster med inriktning mot säkra betal- och informationslösningar samt mobiloperatörskoncept. Verksamheten fokuseras på skräddarsydda lösningar med en kombination av affärs-, teknikutveckling och säkerhet. Smart Refill är ett helägt dotterbolag till BGA Invest.

För mer information:

Henric Ungh, VD Smart Refill, henric.ungh@smartrefill.se