Smart Refill tar sig till nya höjder… bokstavligen!

Smart Refill, ett av Sveriges mest dynamiska och innovativa Telecom- och Fintech-företag, har flyttat in i sitt nya kontor: Penthouse-våningen mitt i Helsingborgs city. Ett bevis på den fortsatt höga ambitionen företaget har: att förbli ledande inom tech och för att vara en grogrund för nästa stora innovation inom teknikbranschen! (Stay tuned!)

Det nya kontoret är en underbar penthouse på 9:e våningen med en fantastisk 360-graders utsikt över Helsingborg, med en magisk havsutsikt över sundet mellan Själland och Skåne. Det moderna kontoret har både balkong ut mot havet och en egen terrass som bjuder på fri utsikt över Helsingborgs vackra landmärken.

- Vi ville erbjuda våra medarbetare en fräsch, modern, hållbar och framförallt inspirerande arbetsmiljö med ett strategiskt läge i Helsingborg. Penthousevåningen gör det lätt att komma in på morgonen och känna arbetsglädje, och den öppna planlösningen med mycket glas gör det enkelt att se, prata och samarbeta med varandra. Detta förstärker ytterligare vår goa familjekänsla som är kärnan i vår organisationskultur. Vi hade inte kunnat finna en bättre lokal! Säger Anna-Maria Hellborg, HR-chef.

Det höga taket och panoramafönstren välkomnar ljuset året runt och bjuder in till naturligt vackert och inspirerande vyer oavsett väder. Det dagliga ljuset möjliggör även en bättre arbetsmiljö för medarbetarna, speciellt under kommande höst- och vintermånader.

- Vi är verkligen bortskämda i vår nya miljö. Här är vi i Helsingborgs epicentrum av tech och innovation och kan följa utvecklingen från vår kaffemaskin. Med detta läge är det enkelt att inspireras och få kreativiteten att flöda. Det går inte att toppa det här! Säger Redha Cherif, VD.

Nuvarande medarbetare på Smart Refill älskar det nya stället och för nya rekryter kommer det bli svårt att hitta en finare och mer strategiskt placerad arbetsplats!

Om Smart Refill

Betrodd Fintech-partner verksam inom Telecom sedan 2006 och bank sedan 2010. Smart Refill är ett E-pengainstitut auktoriserat och under tillsyn av Finansinspektionen, är fullt PSD2-licensierad (Open Banking) samt är PCI-DSS-nivå 1 certifierad på uppdrag av Visa och Mastercard. Smart Refill är även Sveriges allra första säkra digitala postleverantör (sedan 2013) genom sitt dotterföretag Digimail AB, under tillsyn av Myndigheten för digital förvaltning, DIGG.

Bland kunderna finns Telia Company (Sverige, Norge, Finland och Litauen), Telenor, Tre, Halebop, Ezys, Sparbankernas kort och Shanghai Commercial and Savings Bank.

• Telekom

• #fintech
    • telekom
    • #mobila banksystem
    • #mobile operator
    • mobile solutions
    • #prepaid

• Stockholm

Helsingborgsbaserade fintechbolaget Smart Refill har skapat digitala lösningar för onlineförsäljning och betalningar sedan 2006, för bank sedan 2010 och för digital post sedan 2013. Bland kunderna finns Telia Company, Telenor och Shanghai Commercial and Savings Bank. Företaget är unikt genom tre åtråvärda certifikat som ger tillstånd att tillhandahålla säkra digitala tjänster: PCI-DSS Level 1 (kortbolagens högsta internationella säkerhetsstandard), E-Money Institut (auktoriserat och övervakat av Finansinspektionen) samt tillstånd för digital post (utfärdat av  Myndigheten för digital förvaltning, DIGG).