Good Life Open 2014 - spelas på Bro Bålsta GK

Dags för andra kvalomgången i Good Life Open. Premiären för Good Life Open gick av stapeln måndagen den 2 juni! Det är första året som Smart Senior arrangerar golftävlingen Good Life Open. Tävlingen är öppen för alla som fyllt 55 år och spelas på fyra orter i Sverige med finalspel i Finland.

I måndags, den 2 juni, gick det första kvalspelet i Good Life Open 2014. Då var platsen Rya GK i Helsingborg. Torsdagen den 5 juni är det dags för det andra av fyra kvalspel och då är det Bro Bålsta GK, norr om Stockholm som är värdbana för tävlingen. Good Life Open är en lagtävling som spelas i tävlingsformen fyrboll/bästboll, poängbogey.

–Gensvaret bland landets seniorer har varit över förväntan, säger Peter Antonsson, affärsutvecklare på Smart Senior och ansvarig för tävlingen.  Premiären i Helsingborg var mycket lyckad och vi hade dessutom strålande sol. Till Brå Bålsta GK är det fullsatt startfält med 54 lag så det blir ännu en härlig dag, fortsätter Peter.

De två sista kvalspelen kommer att spelas i Göteborg den 12 juni och avslutningsvis Sundsvall/Timrå den 17 juni.

–När vi är klara med kvalspelen kommer över 100 lag att ha deltagit i tävlingen, berättar Peter Antonsson. I Stockholm har vi till och med lag på en reservlista. Givetvis önskar vi att alla hade fått plats men det känns samtidigt väldigt roligt att intresset har varit så stort. Till deltävlingarna i Göteborg och Sundsvall/Timrå finns fortfarande en del platser kvar.

Good Life Open spelas i fyra delfinaler som slutligen resulterar i en stor final som avgörs på Aurinko GK, Åbo i Finland. Tävlingen har lockat många sponsorer; Siba, Toyota, Veteranpoolen, Tele2, Doro, Ward Wines, Tallink Silja, Pernod Ricard Sweden och Aurinko GK.

För mer information, kontakta Peter Antonsson:
Telefon 070 84 84 381
Mail: peter.antonsson@smartsenior.se

Se även: www.goodlifeopen.se

• event
  • smart senior
  • good life open

Smart Senior erbjuder medlemskap till alla som fyllt 55 år. Medlemskapet ger hundratals med förmåner och rabatter från ca 80 företag. Smart Senior har idag 650 000 medlemmar och har nära samarbeten med de flesta pensionärsförbunden. Kostnaden för att bli medlem är 199 kronor för 12 månader och 299 kronor för 36 månader. För mer information se www.smartsenior.se eller ring medlemsservice på 08-410 426 10.

Om SeniorPanelen
SeniorPanelen startades av Smart Senior 2011 och består idag av ca 50 000 medlemmar i åldern 55 år och uppåt. Medlemmarna är spridda över hela landet. Undersökningarna är webbaserade.