Smart Senior inleder långsiktigt samarbete med Bilprovningen

Smart Seniors 650 000 medlemmar erbjuds ”röda avgångar” hos Bilprovningen.

Smart Senior har tecknat avtal med Svensk Bilprovning som innebär att medlemmarna får rabatt på kontrollbesiktningen samt på tilläggstjänsten e-Diagnos – under så kallade röda avgångar. Mellan klockan 09.00 och 15.00 den 5:e till och med den 20:e varje månad kan medlemmarna besikta sin bil för 330 kronor istället för ordinarie pris 350 kronor. Och om de vill få hjälp med att kontrollera bilens elektroniska säkerhetssystem, med en e-Diagnos, betalar de 100 kronor istället för 200 kronor.

- Våra medlemmar har under lång tid uttryckt önskemål om erbjudanden och rabatter på bilbesiktning. Vi är därför väldigt glada över det långsiktiga samarbetet som vi nu har inlett tillsammans med Bilprovningen. Ett samarbete som speglar exakt det våra medlemmar efterfrågat, nämligen trygghet och ett bättre pris. Vi är övertygade om att våra Smarta Seniorer kommer att ta emot nyheten med öppna armar och stor glädje, säger Tina Svensson, marknadschef Smart Senior.

Samarbetet med röda avgångar inleds 20 januari 2014 och tid bokas hos Bilprovningen på telefon 0771-600 600. För att erhålla rabatten visar man upp sitt medlemskort från Smart Senior och betalar på stationen.

- Vi ser seniorerna som en viktig kundgrupp och välkomnar därför samarbetet med Smart Senior. Det ger oss en möjlighet att skapa värdefulla erbjudanden vilket vi hoppas kommer att leda till ökad kundnöjdhet, säger Benny Örnerfors, Bilprovningens verkställande direktör.

FÖR MER INFORMATION, KONTAKTA:

Mathias Lang, VD, Smart Senior, mobil: 0700-52 52 46,
e-post: mathias.lang@smartsenior.se

Benny Örnerfors, VD, Bilprovningen, mobil: 0736-88 22 13,
e-post: benny.ornerfors@bilprovningen.se

Cecilia Blom Hesselgren, kommunikationschef, Bilprovningen, mobil: 0706-87 03 66,
e-post: cecilia.blom.hesselgren@bilprovningen.se

• förmåner
  • kontrollbesiktning
  • bilbesiktning
  • bil
  • fordon