Få plats med tre lasagneplattor.

Äntligen finns en form som passar för lasagneplattorna!

Släng ihop en god lasagne! Smart nog får lasagneplattorna perfekt plats i vår nya lasagneform. Nu slipper du bryta och pussla med småbitar. Supersmart och sparar tid! Å svaret på din fråga är ja, den går att köra i diskmaskinen.

Istället för att bryta lasagneplattorna och anpassa de efter ugnsformen har det svenska företaget C3 kommit på en smart lösning. De ha tagit fram en lasagneform med perfekt passform för lasagneplattorna. Tre lasagneplattor får plats i rad och den rymliga ugnsformen ger cirka sex portioner. Eftersom lasagneplattorna passar perfekt i formen är det enkelt att varva plattor med fyllning. Formen är anpassad efter måtten på Barilla’s färdiga lasagneplattor (ca 17 cm x 9 cm). Det är samma mått som många andra har. Den ugnsfasta lasagneformen är tillverkad av högkvalitativt porslin och tål självklart maskindisk. Läs mer om lasagneformen på SmartaSaker.

Mått invändigt: 27,5 cm x 17,5 cm x 6 cm.
Mått utvändigt: 36 cm x 21 cm x 7 cm.