Flytande kniv med tandad egg som är utmärkt för fiske, friluftsliv och arbete på sjön.

Flytande morakniv–smart att ha med till sjöss!

Det svenska företaget Morakniv har tillverkat den ultimata kniven för dig som är intresserad av fiske, friluftsliv och arbetet på sjön.

Knivens rostfria blad är mycket vasst och det greppvänliga handtaget är tillverkat i ett korkmaterial som håller kniven flytande om du skulle tappa den i vattnet. Den tandade eggen är speciellt framtagen för att skära av rep och det styva bladet har en avrundad spets som skyddar både dig och din utrustning. Den flytande morakniven kan användas av både höger- och vänsterhänta. Knivens låga vikt gör den lätt att ta med och knivslidan är tillverkad i orange Hi-Vis polymer som är lätt att se även i mörker. Du kan enkelt fästa den på bältet och flytvästen med bältes-clipset. Läs mer om den flytande morakniven på SmartaSaker.

Skötselråd: Om kniven är smutsig kan du skölja bladet under rinnande varmvatten och rengöra med en mild tvållösning. Torka sedan av kniven. Morakniven är inte lämplig att användas av barn. Bladryggen är inte anpassad för att användas tillsammans med ett tändstål.