Gör rent på ställen du normalt inte kommer åt.

Håll ditt element dammfritt med elementborsten!

Det behöver inte längre vara svårt att städa bakom elementet. Håll ditt element dammfritt med den långa elementborsten. Den fjädrande kvalitetsborsten kommer inte bara åt bakom elementet utan är bra när du vill städa ovanför dörrar, tavlor och längst med lister. Perfekt att använda där du inte kommer åt med dammsugaren.

Elementborsten är tillverkad av det franska familjeföretaget Andrée Jardin. Företaget hette ursprungligen Brosserie Julio och grundades av Georges-René 1947. Idag driver hans barnbarn, bröderna Jean-Baptiste och François-Marie familjeföretaget och fortsätter traditionen med att skapa vackra borstar och kvastar. År 2012 döpte bröderna om företaget efter sin älskade mormor, Andrée Jardin. Läs mer om elementborsten på SmartaSaker.

Material

Det rejäla trähandtaget är tillverkat av bi-vaxat franskt björkträd. Stråna på borsten är en blandning av gethår och syntetiska borstar. Borsten är skonsamt mot alla ytor och absorberar smuts och damm utan att lämna märken. Delen mellan handtaget och borstarna består av en galvaniserad stålfjäder. Fjädern gör att borsten går att böja och underlättar när du vill komma under, mellan eller bakom saker. Ett transparent PVC-överdrag skyddar dig från att råka klämmas av fjädern.

Skötselråd

Skaka av borsten genom att slå borsten mot handen, eller slå på handtaget för att få dammet att lossna. Någon gång ibland kan du även blötlägga borsten i tvål och vatten. Häng sedan upp borsten på tork.